Τι κοινό είχε η κρίση του 2008 με το σήμερα; Την τιμή του πετρελαίου. Πριν την κρίση του 2008 η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε δραματικά. Αυτό αρχίζει να συμβαίνει και σήμερα. Σήμερα η τιμή του πετρελαίου είναι στα 106 δολάρια το βαρέλι (Παρασκευή) και αν η τιμή του συνεχίσει να ανεβαίνει, αυτό, σύμφωνα με τον οικονομολόγο Michael Snyder, θα σημαίνει μεγάλους... μπελάδες για την παγκόσμια οικονομία.
Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013
The wastefulness of automation
Chris Dillow observes that ”one function of the welfare state is to ensure that capital gets a big supply of labour, by making eligibity for unemployment benefit conditional upon seeking work.” And despite noting that when jobs are scarce, paying some to “lie fallow” so others can work might be a good thing, he concludes that “this is certainly not in the interests of capitalists, who want a large labour supply - a desire which is buttressed by the morality of reciprocal altruism and the work ethic.” (emphasis mine). Basic Income, therefore, is not going to happen because capitalist interests, claiming the moral high ground, will ensure that it never gains political traction.
Σαρωτικές αλλαγές στις ισραηλινές ΕΔ, ενώ στην Ελλάδα…
Την προσαρμογή των ενόπλων δυνάμεων του Ισραήλ στην πραγματικότητα της εποχής των μειωμένων αμυντικών προϋπολογισμών σηματοδοτούν οι αλλαγές που ψήφισαν στο Κοινοβούλιο της χώρας (Κνέσετ).
Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι επενδύονται αρχικά χρήματα ώστε να επιτευχθούν εξοικονομήσεις της τάξεως των 800 εκατομμυρίων δολαρίων στη συνέχεια, σε ετήσια βάση. Η είδηση καλεί από μόνη της να αναλογιστούμε τι από αυτή την αυταπόδεικτα ορθολογική διαδικασία έχουμε κάνει εμείς στην Ελλάδα…
Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι ότι επενδύονται αρχικά χρήματα ώστε να επιτευχθούν εξοικονομήσεις της τάξεως των 800 εκατομμυρίων δολαρίων στη συνέχεια, σε ετήσια βάση. Η είδηση καλεί από μόνη της να αναλογιστούμε τι από αυτή την αυταπόδεικτα ορθολογική διαδικασία έχουμε κάνει εμείς στην Ελλάδα…
Η Ευρώπη ετοιμάζεται για την τελική σύγκρουση
Έναν μήνα πριν από τις διακοπές του Αυγούστου, αδιαμφισβήτητα οι ηγέτες της Ευρώπης θα ήθελαν για πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια να απολαύσουν τον ήλιο χωρίς να φοβούνται ότι θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου στην ευρωζώνη. Τα γεγονότα της τελευταίας εβδομάδας δίνουν βάση αισιοδοξίας.
Αφού ξέσπασε η κρίση στην Πορτογαλία την προηγούμενη εβδομάδα με την παραίτηση του υπουργού Οικονομικών, χρειάστηκαν μόλις 7 ημέρες για τους ηγέτες της χώρας ώστε να τη φέρουν πάλι υπό έλεγχο και να καλμάρουν τις αγορές. Στην Ελλάδα, η οποία, όπως η Πορτογαλία, επιβιώνει με διεθνή μηχανική υποστήριξη, οι πιστωτές βρίσκουν τρόπο να συνεχίσουν τη ροή των έκτακτων κεφαλαίων προς την Αθήνα σε αντάλλαγμα -κατά κοινή παραδοχή- ατελείς μεταρρυθμίσεις.
Αφού ξέσπασε η κρίση στην Πορτογαλία την προηγούμενη εβδομάδα με την παραίτηση του υπουργού Οικονομικών, χρειάστηκαν μόλις 7 ημέρες για τους ηγέτες της χώρας ώστε να τη φέρουν πάλι υπό έλεγχο και να καλμάρουν τις αγορές. Στην Ελλάδα, η οποία, όπως η Πορτογαλία, επιβιώνει με διεθνή μηχανική υποστήριξη, οι πιστωτές βρίσκουν τρόπο να συνεχίσουν τη ροή των έκτακτων κεφαλαίων προς την Αθήνα σε αντάλλαγμα -κατά κοινή παραδοχή- ατελείς μεταρρυθμίσεις.
Global Shipping Contends with Oversupply Problems
The global shipping industry is oversupplied. Because supply far exceeds demand, shipping rates have plummeted, as have the prices of ships. Some shipping companies have sought to capitalize on this trend by purchasing newer, larger ships at lower prices so that they can remain price competitive. But unless demand rebounds by the time these ships become operational, the industry's oversupply problem will only worsen.
It is unclear whether the global shipping industry will normalize before these new ships enter the market. Demand could rise as the global economy recovers, or the supply of ships could somehow fall. But the economy's recovery could just as well be slower than anticipated. Several factors could prevent the industry from righting itself, not the least of which are inaccurate forecasts of future market behavior. In fact, the current state of global shipping was caused in part by incorrect predictions of continued growth prior to the 2008 financial crisis. In any case, continued poor performance and a sluggish global economy could eventually force the shipping industry to restructure.
Syrian troops advance against rebels in key neighborhoods on edge of capital
Government troops fired tank shells and artillery in heavy clashes between Syrian forces and rebels Sunday on the edge of Damascus, where the military has been pushing its offensive to retake key districts that have been in opposition hands for months.
The Syrian army has seized the momentum in the civil war over the past three months, wresting back territory lost to rebel forces and solidifying its hold over contested areas, particularly on the fringes of Damascus. Two of the embattled districts are Jobar and Qaboun, from which rebels frequently launch mortar rounds on the heart of the capital.
Συνεχίζονται οι πολύνεκρες επιθέσεις στο Ιράκ Ανησυχία για κίνδυνο γενικευμένης σύρραξης
Ακόμη 31 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους την Κυριακή, σε μία σειρά βομβιστικών επιθέσεων σε σιιτικές επαρχίες του Ιράκ, ανεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών μόνο τον Ιούλιο, στους 375, σύμφωνα με αστυνομικές και ιατρικές πηγές. Οι ένοπλες επιθέσεις έχουν αυξηθεί, γεγονός που προκαλεί έντονη ανησυχία για τον κίνδυνο γενικευμένης σύρραξης σε μία χώρα, όπου οι Κούρδοι και οι σιίτες και σουνίτες μουσουλμάνοι δεν έχουν βρει ακόμη μια λύση πολιτικής συνύπαρξης.
Βομβιστής αυτοκτονίας σκότωσε τουλάχιστον τέσσερα άτομα μέσα σε σιιτικό τέμενος στην πόλη Μουσαγιάμπ, ενώ στην πόλη Κουτ παγιδευμένο αυτοκίνητο εξερράγη σε κατάμεστη αγορά σκοτώνοντας πέντε άτομα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Figaro: Ανησυχία στις Πετρελαιαγορές Προκαλεί η Αστάθεια σε Αίγυπτο, Ιράν, Ιράκ και Λιβύη
Τα πρόσφατα γεγονότα στην Αίγυπτο προκάλεσαν ανησυχία στις πετρελαϊκές αγορές και άνοδο της τιμής του πετρελαίου, η οποία θα είναι πιθανότατα πρόσκαιρη. Η Αίγυπτος δεν είναι ένας σημαντικός παραγωγός πετρελαίου, η ημερήσια παραγωγή μόλις και ξεπερνά τα 500.000 βαρέλια. Είναι όμως μια χώρα-κλειδί σε ό,τι αφορά τη μεταφορά υδρογονανθράκων: γύρω στα 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα διέρχονται κατά μέσο όρο από τη διώρυγα του Σουέζ και από τον παράλληλο πετρελαιαγωγό Sumed (Σουέζ-Μεσογειακός αγωγός). Αντιλαμβάνεται έτσι κανείς γιατί η αστάθεια στην Αίγυπτο προκαλεί ανησυχία στην αγορά του πετρελαίου.
Όπως επισημαίνει όμως στη Φιγκαρό ο γάλλος αναλυτής Λουκά Μπακαρινί, πρόεδρος της εταιρείας Energy Funds Advisors, υπάρχουν κι άλλες πιθανές πηγές αστάθειας: το Ιράν, το Ιράκ και η Λιβύη.
Όπως επισημαίνει όμως στη Φιγκαρό ο γάλλος αναλυτής Λουκά Μπακαρινί, πρόεδρος της εταιρείας Energy Funds Advisors, υπάρχουν κι άλλες πιθανές πηγές αστάθειας: το Ιράν, το Ιράκ και η Λιβύη.
ΜΕΙΩΣΗ 75% ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Η κρίση σε Συρία-Αίγυπτο «στραγγαλίζει» το τουρκικό εμπόριο
Διπλό φράγμα στις οδικές μεταφορές προϊόντων προς τη Μέση Ανατολή αντιμετωπίζουν οι Τούρκοι εξαγωγείς, καθώς στα νότια της χώρας μαίνεται ο συριακός εμφύλιος και η Αίγυπτος φαίνεται να μπαίνει και αυτή σε περίοδο παρατεταμένης αστάθειας.
Πριν την έναρξη της σύγκρουσης των σιιτών ανταρτών που αντιτίθενται στο σουνιτικό καθεστώς Ασαντ, στη Συρία, από τα εμπορικά λιμάνια της Τουρκίας ξεκινούσαν 40.000 δρομολόγια με φορτηγά και κοντέινερ που οδηγούσαν τα τουρκικά προϊόντα στις πλούσιες αγορές της Μέσης Ανατολής, όπως η Σαουδική Αραβία, τα Εμιράτα κτλ.
Κύπρος: 39 χρόνια από το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου
Τριάντα εννέα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από το προδοτικό πραξικόπημα της χούντας των Αθηνών και της ΕΟΚΑ, που οδήγησε στην τουρκική εισβολή, τις συνέπειες της οποίας βιώνει ακόμα η Κύπρος.
Στις 8:20 το πρωί, ώρα κατά την οποία εκδηλώθηκε το πραξικόπημα, ήχησαν σε όλες τις πόλεις οι σειρήνες, σε υπόμνηση της αποφράδας ημέρας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)