Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Ανησυχεί η ΕΚΤ από την έλλειψη κοινών κριτηρίων για τον καθορισμό του επισφαλούς χρέους στην Ε.Ε.


Dragki-ECB02-14JANUARY2014
Στην ανησυχία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας από την έλλειψη κοινών κριτηρίων στον καθορισμό του επισφαλούς χρέους στην Ευρωζώνη, η οποία θα μπορούσε να δυσχεράνει τον έλεγχο που ασκεί στις ευρωπαϊκές τράπεζες, αναφέρεται εσωτερικό, αχρονολόγητο, έγγραφο της ΕΚΤ.

Suddeutsche Zeitung: «Μετρημένες οι μέρες της αμφιλεγόμενης τρόικας»

Suddeutsche Zeitung: «Μετρημένες οι μέρες της αμφιλεγόμενης τρόικας»

Ότμαρ Κάρας και οι σκέψεις για ένα διάδοχο μοντέλο τρόικας, αλλά και Φρανσουά Ολάντ προβάλλονται από τα γερμανικά ΜΜΕ


«Οι μέρες της αμφιλεγόμενης τρόικας είναι μετρημένες», παρατηρεί η Suddeutsche Zeitung, αναφερόμενη σε αλλαγές που επεξεργάζεται το Ευρωκοινοβούλιο σχετικά με τον τρόπο ελέγχου των χωρών σε μνημόνιο, την ώρα που άλλες γερμανικές εφημερίδες θίγουν το «ροζ σκάνδαλο», στο οποί πρωταγωνιστεί ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ.

Αλήθειες και ψέματα για τα OSA-AK

Πολλά έχουν ακουστεί και γραφεί τελευταία για τα συστήματα αεράμυνας εγγύς βεληνεκούς (SHORADS) 9K33M2 Osa που αποκτήθηκαν από την πρώην Ανατολική Γερμανία και τα οποία υπηρετούν στον Ελληνικό Στρατό. Είκοσι χρόνια μετά την εισαγωγή του συστήματος σε υπηρεσία ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί το πως ακριβώς έγινε η προμήθεια τους και τα ακριβή γεγονότα.

Τα πρώτα 12 συστήματα 9K33Μ2 Osa-AK (κατά NATO SA-8B Gecko Mod-0 και κατά ρωσική εξαγωγική ονομασία Romb) παραλήφθηκαν από τον Ελληνικό Στρατό το 1993 από τα αποθέματα του Στρατού της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, στο πλαίσιο της διαδικασίας μεταβίβασης πλεονάζοντος υλικού (cascading) που άρχισε να υλοποιείται με την εφαρμογή της συνθήκης μείωσης εξοπλισμών CFE (Convential Forces Europe). Τα συστήματα, συγκρότησαν τρεις πυροβολαρχίες και εντάχθηκαν στην 183 Μοίρα Κατευθυνόμενων Βλημάτων – Osa (183 ΜΚ/Β) που τότε έδρευε στην Κομοτηνή.



Οι μετανάστες φέρνουν ανάπτυξη

Οι μετανάστες από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία προσφέρουν πολύ περισσότερα απ’ όσα κοστίζουν στις οικονομίες της δυτικής Ευρώπης, αναφέρει ο σουηδός οικονομολόγος του πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, Γιόακιμ Ρούιστ, σε έρευνά του.

Ο Γιόακιμ Ρούιστ έκανε συγκεκριμένους υπολογισμούς για τη Σουηδία, όπου Βούλγαροι και Ρουμάνοι εργάζονται ελεύθερα από το 2007, και για άλλες 14 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από τη διεύρυνση προς τον πρώην ανατολικό συνασπισμό.

Σύνοδος Ρωσίας-ΕΕ: Ραντεβού χωρίς συναίσθημα

Ορισμένα γεγονότα μοιάζουν με τη σχέση με μια βαλίτσα που κανείς δεν θέλει να την κουβαλήσει, αλλά και δεν τολμά να την αφήσει κάτω. Η μεταφορά περιγράφει εύστοχα τη σύνοδο κορυφής Ρωσίας-ΕΕ, καθώς και τις συναντήσεις των G-8 και των G-20. Δεν προσπαθώ να πω ότι δεν υπάρχει ανάγκη για συνεχή διάλογο μεταξύ των δύο οντοτήτων των οποίων ο συνολικός όγκος συναλλαγών ανέρχεται σε 92 δισ. δολάρια. Υπάρχουν πολλά άλυτα και ακόμη και επίμαχα ζητήματα στις σχέσεις Ρωσίας-ΕΕ, η ενέργεια, το εμπόριο και το καθεστώς θεωρήσεων βίζας είναι απλώς μερικά από αυτά. Αλλά αφήστε τους ειδικούς και από τις δύο πλευρές να συζητήσουν τα θέματα αυτά στις μόνιμες επιτροπές τους. Γιατί στήνετε ένα πολιτικό τσίρκο με πολλές τυμπανοκρουσίες; Γιατί θα πρέπει οι Ευρωπαίοι και οι Ρώσοι ηγέτες να συναντώνται δύο φορές το χρόνο, να βλέπουν ο καθένας τη μάσκα του άλλου και για μια ακόμη φορά να συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να καταλήξουν στην οποιαδήποτε συμφωνία, καταφέρνοντας, αντ’ αυτού, μόνον να ερεθίσουν ο ένας τον άλλον; Γιατί κάθε φορά πριν αρχίσει η επόμενη σύνοδος κορυφής, δηλαδή δύο φορές το χρόνο!, πρέπει να στύβουν το μυαλό τους για το ποια θα είναι τα θέματα της ημερήσιας διάταξης της συνόδου, προσπαθώντας να κρύψουν απ’ τον κόσμο πόσο χρόνο σπαταλούν; Τελικώς, κάθε πρόσφατη σύνοδος κορυφής έχει απλά μιμηθεί την παραγωγή απτών αποτελεσμάτων και η κάθε απομίμηση είναι χειρότερη από την προηγούμενη.



Οι σύνοδοι κορυφής Ρωσίας-ΕΕ είναι βασικά ένα απομεινάρι της δεκαετίας του 1990, όταν υπήρχε ακόμα ελπίδα για την ενσωμάτωση της Ρωσίας στο κανονιστικό πλαίσιο της Ευρώπης. Οι Βρυξέλλες και η Μόσχα έχουν συναντηθεί πολλές φορές, με σκοπό να επεξεργαστούν τους οδικούς χάρτες, για την ένταξη της Ρωσίας. Αλλά ενώ οι ελπίδες για την ενσωμάτωση της Ρωσίας στην Ευρώπη έχουν σβήσει προ πολλού, οι δύο γραφειοκρατικοί μηχανισμοί συνεχίζουν να δουλεύουν. Το μοντέλο Στρατηγικής Σύμπραξης εξαφανίστηκε ησύχως, την ίδια τύχη είχε η Σύμπραξη για τον Εκσυγχρονισμό, το σχέδιο της Γερμανίας, που δημιουργήθηκε ειδικά για την προεδρία Medvedev. Εν τω μεταξύ, οι σύνοδοι κορυφής εξακολουθούν να διεξάγονται και οι συμμετέχοντες βρίσκονται αντιμέτωποι με το ολοένα και δυσχερέστερο έργο να αποδείξουν την χρησιμότητά τους.

Κόσοβο: Προς δίωξη κατά Θάτσι και συνεργατών του για εμπόριο οργάνων του UCK

Προ των πυλών είναι η απαγγελία κατηγοριών σε πρώην διοικητές του Απελευθερωτικού Στρατού του Κοσόβου, συμπεριλαμβανομένου του νυν πρωθυπουργού, Χασίμ Θάτσι, για απαγωγές και δολοφονίες άμαχων Σέρβων, Ρομά και Αλβανών, σύμφωνα με την Εξπρές της Πρίστινα

Κόσοβο: Προς δίωξη κατά Θάτσι και συνεργατών του για εμπόριο οργάνων του UCK
Η ειδική ομάδα της αποστολής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κόσοβο (Eulex) που ερευνά την υπόθεση εμπορίου ανθρώπινων οργάνων στο Κόσοβο δεν έχει ολοκληρώσει την έρευνα, δήλωσε ο εκπρόσωπος του ειδικού εισαγγελέα Κλιντ Ουίλιαμσον, Ζοάο Σούζα.

Η κίνηση του Μαρόκου στο Μάλι

Σε μια συνάντηση στο Μαρόκο τον περασμένο Νοέμβριο, οι υπουργοί Εξωτερικών 19 κρατών, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Λιβύης και του Μάλι, συμφώνησαν για την δημιουργία ενός κοινού φορέα εκπαίδευσης συνοριακής ασφαλείας, πιθανότατα στην πρωτεύουσα του Μαρόκου. Γνωστή ως η Διακήρυξη της Ραμπάτ, η συμφωνία ήταν το αποκορύφωμα μιας εκτεταμένης προσπάθειας του Μαρόκου να εμπλακεί σε επιχειρήσεις ασφάλειας και αντιμετώπισης της τρομοκρατίας στην Βόρεια Αφρική. Η νέα εξωτερική πολιτική του ξεδιπλώθηκε με τις ταραχές κατά την διάρκεια των τελευταίων δύο ετών στο Μάλι, κάτι που ήταν, μέχρι πρόσφατα, ο τομέας τού πολύ μεγαλύτερου γείτονα του Μαρόκου, δηλαδή της Αλγερίας.
Γάλλος στρατιώτης περιπολεί με θωρακισμένο όχημα στην κοιλάδα Tigharghar στο βόρειο Μάλι, τον Μάρτιο του 2013. (Francois Rihouay / Reuters)

Στα πρόθυρα της κρίσης τού Μάλι – η οποία ήταν μια φυλετική εξέγερση που ακολουθήθηκε από ένα στρατιωτικό πραξικόπημα και μια μαχητική εξέγερση που προκάλεσε την γαλλική παρέμβαση – οι πολιτικοί και οι αυθεντίες επικεντρώθηκαν στην ευκαιρία τής Αλγερίας να παίξει έναν ρόλο στην διευθέτηση της σύγκρουσης αφού διαθέτει σημαντική στρατιωτική δύναμη και ισχυρές υπηρεσίες πληροφοριών. Αλλά απογοητεύτηκαν. Αν και τα καταφύγια των τρομοκρατών κατά μήκος των συνόρων Μάλι-Αλγερίας αποτελούν κληρονομιά του αλγερινού εμφυλίου πολέμου στην δεκαετία τού 1990, όταν οι οπλισμένοι Ισλαμιστές ωθήθηκαν από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές τής χώρας προς τα νότια, στα όρια της ερήμου και στο βόρειο Μάλι, η Αλγερία παρέμεινε έξω από τα προβλήματα του Μαλί , δίνοντας την προσοχή της στην εσωτερική της πολιτική και τα συμφέροντά της. Η Αλγερία επικεντρώθηκε στην εξασφάλιση των συνόρων της από την εξάπλωση του μαχητικού ισλαμισμού και στην συνεχή εσωτερική πάλη για την εξουσία μεταξύ του ισχυρού Τμήματος Πληροφοριών και Ασφάλειας, που από μακρού χρόνου φτιάχνει ηγέτες, και της άρχουσας ελίτ τού κόμματος FLN, με επικεφαλής τον υπερεβδομηκοντούτη πρόεδρο, Αμπντελαζίζ Μπουτεφλίκα.

The Gaza Withdrawal and Israel's Permanent Dilemma

Israel has begun its withdrawal from Gaza. As with all other territorial withdrawals by Israel, such as that from Sinai or from Lebanon, the decision is controversial within Israel. It represents the second withdrawal from land occupied in the 1967 war, and the second from land that houses significant numbers of anti-Israeli fighters. Since these fighters will not be placated by the Israeli withdrawal -- given that there is no obvious agreement of land for an enforceable peace -- the decision by the Israelis to withdraw from Gaza would appear odd.


In order to understand what is driving Israeli policy, it is necessary to consider Israeli geopolitical reality in some detail.