«Με το κομπιουτεράκι» κινούνται τα νοικοκυριά στην Ιταλία, αφού υπολογίζουν κάθε παράμετρο στα έξοδά τους, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτά.
Αν και η εικόνα του προβλήματος είναι ενιαία για όλη τη χώρα, ο ιταλικός νότος, "παραδοσιακά" πιο φτωχός, καταγράφει μεγαλύτερες πιέσεις στο βαλάντιο των πολιτών. Σε σχετική έρευνα του ινστιτούτου Censis, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες καταγράφονται ως εξής: Το 76% των νοικοκυριών αναζητεί τις «προσφορές», τα προϊόντα με χαμηλότερες τιμές στα σούπερ-μάρκετ, το 53% έχει μειώσει τις μετακινήσεις του με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή, το 68% τις εξόδους στον κινηματογράφο και άλλα είδη διασκέδασης και το 45% τις εξόδους σε εστιατόρια.
Στις απαντήσεις που κατέγραψε η έρευνα, το 70% των οικογενειών δυσκολεύεται όταν έρχεται αντιμέτωπο με έξοδα που είναι πιο μεγάλα, όπως τα ιατρικά έξοδα», ενώ «το 24% δυσκολεύεται να πληρώσει τους φόρους και το 23% τους λογαριασμούς του».
Συνολικά το 69% των οικογενειών, αναφέρει την αυξημένη δυσκολία του, να ξοδεύει χρήματα. Επίσης η επιλογή της μετανάστευσης αποτελεί μια πραγματικότητα, καθώς το 2002 ο αριθμός εκείνων που εγκατέλειψαν την χώρα ήταν 50.000, το 2012 όμως αυξήθηκε εκθετικά στους 106.000, δηλαδή κατέγραψε μια αύξηση 115% σε δέκα χρόνια, ενώ πέρυσι καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση με ποσοστό +28,8% σε ένα χρόνο.
Το 54,1% εξ αυτών των 106.000 νέων οικονομικών μεταναστών είναι νέοι κάτω των 35 ετών. Απαισιόδοξες είναι και οι εκτιμήσεις για το μέλλον, όταν έξι εκατομμύρια εργαζόμενοι είπαν ότι βρίσκονται σε επισφαλή επαγγελματική κατάσταση, το 50% των νοικοκυριών φοβάται ότι δεν θα μπορέσει να διατηρήσει το βιοτικό επίπεδο του οποίο απολαύει ως σήμερα και το 52% φοβάται ότι δεν θα μπορέσει να διατηρήσει τις οικονομίες του.
Νewsroom enet, με πληροφορίες από ΑΜΠΕ, Γαλλικό
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου