Οι αεροπορικές τραγωδίες των τελευταίων ημερών, η κατάρριψη, ως φαίνεται από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, της πτήσης ΜΗ17 των Μαλαισιανών Αερογραμμών πάνω από την ανατολική Ουκρανία, η συντριβή του αεροσκάφους της TransAsia κατά τη διάρκεια προσέγγισης για προσγείωση στην Ταϊβάν και η πτώση του MD-83 της Air Algerie στην Αφρική αλλά και η εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών στις 8 Μαρτίου εγείρουν ένα αμείλικτο ερώτημα: Πόσο ασφαλές είναι σήμερα το αεροπορικό ταξίδι; Η απάντηση είναι πολύ σαφής και δεν αφήνει περιθώρια για ενδοιασμούς. Το αεροπορικό ταξίδι σήμερα είναι απολύτως ασφαλές και αρκετά ασφαλέστερο απ’ ό,τι στο παρελθόν. Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία συγκεντρώνονται στην ιστοσελίδα planecrashinfo.com, από το 1997, οπότε σημειώθηκαν 20 δυστυχήματα με επιβατικά αεροσκάφη (που είχαν τουλάχιστον 18 επιβάτες), τέτοιου είδους συμβάντα μειώνονται διαρκώς.
Χαρακτηριστικά, την περσινή χρονιά, σημειώνεται σε έκθεση του ΙCAO, είχαμε 32 εκατομμύρια απογειώσεις και μόλις 90 ατυχήματα με εμπορικά αεροσκάφη, στα οποία σκοτώθηκαν 173 άνθρωποι. Αυτό σημαίνει ότι η μία πτήση στις τριακόσιες χιλιάδες είχε δυστύχημα και μόνο σε μία ανά τρία εκατομμύρια προκλήθηκε θάνατος. Αν υπολογιστεί ο κίνδυνος θανάτου ανά χιλιόμετρο, το ταξίδι με μοτοσικλέτα είναι 3 χιλιάδες φορές πιο επικίνδυνο από το αεροπορικό, ενώ το ταξίδι με αυτοκίνητο εκατό φορές πιο επικίνδυνο.
Παραδόξως, η τραγωδία της πτήσης ΜΗ17 καθιστά μελλοντικά ακόμη ασφαλέστερο το αεροπορικό ταξίδι, καθώς υπέδειξε κατά τον πιο τραγικό τρόπο ένα σημαντικό κενό στην ασφάλεια των πτήσεων, αυτό της πτήσης πάνω από εμπόλεμες περιοχές. Η αεροπορική βιομηχανία αντέδρασε λίγες ημέρες μετά την τραγωδία, όταν από τον φόβο της επανάληψης ενός τόσο τραγικού περιστατικού πολλές αεροπορικές εταιρείες διέκοψαν τις πτήσεις τους προς το Ισραήλ, όπου πύραυλος της Χαμάς είχε εκραγεί σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο.
Ηδη η Ενωση Ευρωπαϊκών Αερομεταφορέων ζητά επείγουσα επαναξιολόγηση κανόνων που διέπουν την ασφάλεια των εναέριων χώρων. Στη σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται αξιολόγηση των σχεδίων πτήσης που έχουν από ανεξάρτητο φορέα και δεν θα πρέπει να βασίζονται πλέον στις κυβερνήσεις και στους πύργους ελέγχου να αποφασίζουν μόνες ποιες ζώνες είναι επικίνδυνες και ποιες δεν είναι.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αεροπορική βιομηχανία αγωνιά για τον εντοπισμό του Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση ΜΗ370 από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, επειδή ακριβώς κάθε αεροπορικό συμβάν και η ανάλυση των αιτίων που συμβάλλουν σε κάποιο ατύχημα είναι ένα σκαλοπάτι προς τη βελτίωση της ασφάλειας των πτήσεων του μέλλοντος.
ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΒΟΡΙΔΗ
ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr/777535/article/epikairothta/kosmos/erwthmata-gia-thn-asfaleia-twn-pthsewn
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου