Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

Προς κερδοφορία ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το 2013;


Προς κερδοφορία ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το 2013;

Δραματικές περικοπές στο μισθοδοτικό κόστος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας προβλέπει ο προϋπολογισμός για το 2013, που σε λίγες μέρες ψηφίζεται στη Βουλή.

Οι προβλέψεις του προϋπολογισμού, που θα κληθούν να εγκρίνουν οι βουλευτές, αναφέρουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών περνούν σε κερδοφορία, ως αποτέλεσμα της μείωσης των εξόδων μισθοδοσίας.

Μάλιστα, η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας είναι τόσο μεγάλη ώστε από την πλευρά των εργαζομένων εκφράζονται φόβοι ότι ανοίγει ο δρόμος για νέες μειώσεις του προσωπικού καθώς, όπως σημειώνουν, τα περιθώρια που υπάρχουν να περιοριστούν οι μισθοί είναι ελάχιστα, αφού την τελευταία τριετία έχουν γίνει μειώσεις ακόμη και 40%.


Μείωση κατά 1/3 των δαπανών μισθοδοσίας

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013 θα έχει κέρδη 40,9 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 0,2 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να είναι η κερδοφορία της φέτος. Η εταιρεία, όπως τουλάχιστον αναμένουν οι συντάκτες του προϋπολογισμού, θα έχει σημαντικότατη αύξηση στα έσοδά της, τα οποία από τα 150 εκατ. φέτος αναμένεται ότι θα φτάσουν στα 177,5 εκατομμύρια.

Η αύξηση αυτή θα προέλθει από τη λειτουργία της εταιρείας, καθώς δεν προβλέπεται καμία αύξηση της επιδότησης των άγονων γραμμών, η οποία παραμένει στα 50 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, οι δαπάνες για το κόστος προσωπικού από τα 35,6 εκατ. ευρώ φέτος υπολογίζεται ότι το 2013 θα διαμορφωθούν στα 25 εκατ. ευρώ. Το ερώτημα βεβαίως είναι πώς θα περικοπούν οι δαπάνες κατά 1/3 περίπου, αφού οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ήδη υποστεί πολύ μεγάλες περικοπές στον μισθό τους, ενώ πολύ μεγάλη είναι και η μείωση του αριθμού των εργαζομένων που έχει γίνει από το 2010 και μετά.

Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία φοβούνται ότι η μείωση που προβλέπεται στο μισθοδοτικό κόστος πιθανότατα ανοίγει τον δρόμο για απολύσεις προσωπικού, εν όψει μάλιστα και της δρομολόγησης της αποκρατικοποίησης της εταιρείας μέσα στην επόμενη χρονιά.

Για να περιοριστεί το μισθοδοτικό κόστος κατά 10 και πλέον εκατ. ευρώ, λένε, θα πρέπει να υπάρξει μείωση κατά περίπου 800 χιλιάδες ευρώ τον μήνα. Ωστόσο, το ποσό αυτό, τονίζουν, είναι δύσκολο να εξοικονομηθεί από δαπάνες που αφορούν το προσωπικό των συνολικά 820 εργαζομένων που απασχολεί η εταιρεία, καθώς θα πρέπει να μειωθούν κατά μέσο όρο κατά περίπου 700 ευρώ οι τακτικές αποδοχές τους.

Τσεκούρι και στη δαπάνη προσωπικού των συγκοινωνιών

Μεγάλη ανατροπή, όμως, στα οικονομικά στοιχεία της επόμενης χρονιάς προβλέπει ο προϋπολογισμός και για τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Για τις σταθερές συγκοινωνίες (μετρό - τραμ - ΗΣΑΠ), στον προϋπολογισμό του 2013 έχουν εγγραφεί κέρδη ύψους 2,65 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται δηλαδή θεαματική βελτίωση σε σχέση με φέτος, όπου η εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ. αναμένεται ότι θα κλείσει με ζημίες 10,2 εκατ.

Ωστόσο, τα έσοδα της εταιρείας θα μειωθούν, καθώς υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθούν στα 162,8 εκατ. ευρώ έναντι 191,8 εκατ. φέτος. Η μείωση κατά κύριο λόγο θα προέλθει από τον περιορισμό της κρατικής επιχορήγησης προς την εταιρεία.

Και για τη ΣΤΑ.ΣΥ., πάντως, προβλέπεται περιορισμός των δαπανών μισθοδοσίας κατά το 1/3 αφού από τα 102,8 εκατ. φέτος υπολογίζεται ότι του χρόνου θα διαμορφωθούν μόλις στα 71 εκατ. ευρώ.

Κέρδη και για λεωφορεία - τρόλεϊ

Για την εταιρεία ΟΣΥ, στην οποία υπάγονται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας, ο προϋπολογισμός του 2013 προβλέπει κερδοφορία 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος υπολογίζεται ότι θα καταγράψει ζημίες 60 και πλέον εκατ.

Η μεγάλη διαφορά υπολογίζεται ότι θα προκύψει αφενός από την αύξηση κατά 16 εκατ. των επιχορηγήσεων από το κράτος και αφετέρου από την περιστολή των δαπανών μισθοδοσίας κατά περίπου 30 εκατ. ευρώ (από τα 201 στα 174 εκατ.).

Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, που απειλούν με μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων, εκφράζουν φόβους ότι τα οικονομικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό αποτελούν αποτύπωση κυβερνητικών σχεδίων για είσοδο ιδιωτών στον κρίσιμο τομέα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου