Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Όταν ψηφίζουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές ψήφισαν ανά την Ε.Ε. στην ετήσια έρευνα της Κομισιόν για την ποιότητα σε 51 κλάδους και σε κάθε κράτος. Φέτος, ο Ελληνικός ιδιωτικός τομέας υποχώρησε συνολικά στην 17η θέση από την 13η το 2011, χάνοντας όλο σχεδόν το έδαφος που είχε «κερδίσει» το προηγούμενο διάστημα. 
Κάποιοι κλάδοι τα πήγαν πολύ καλά στις απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Πρωτεία έχουν οι εκδόσεις, οι αερομεταφορές, τα οπτικά είδη, τα αθλήματα, και οι υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας. Αντιθέτως στον «πάτο» της κατάταξης των καταναλωτών βρίσκεται (και μάλιστα με μεγάλη υποχώρηση) η ΔΕΗ, αλλά και ο κλάδος των καυσίμων. 


Στην ετήσια έκθεση της Επιτροπής Consumer Markets Scoreboard για το 2012 γίνεται η κατάταξη των 51 μεγαλύτερων κλάδων ανά χώρα με βάση έναν σύνθετο δείκτη απόδοσης αγορών (MPI). 

Διαμορφώνεται με βάση 4 κριτήρια που προκύπτουν από έρευνες αγορών που γίνονται από την Κομισιόν: την ευκολία σύγκρισης των αγαθών ή των υπηρεσιών που προσφέρονται σε κάθε κλάδο, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις εταιρείες, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και το ποσοστό καταγγελιών και τον βαθμό ικανοποίησης των καταναλωτών. Μέγιστη βαθμολογία σε επίπεδο κράτους είναι το 100 και μετά γίνεται η κατάταξη σε κάθε χώρα ανά κλάδο. 

Στο κεφάλαιο της έκθεσης για την Ελλάδα η Κομισιόν αναφέρει ότι οι συνολικές επιδόσεις του ιδιωτικού τομέα αγγίζουν τον μέσο όρο της Ε.Ε. Ωστόσο, ενώ πέρυσι καταγράφηκε μία εντυπωσιακή βελτίωση, με την Ελλάδα από την 19η το 2010 να λαμβάνει την 13η πανευρωπαϊκά το 2011, το 2012 υποχώρησε στην 17η θέση. 

Ανά κλάδο τα αποτελέσματα είναι τα εξής: 

- Στα αγαθά, οι πρώτοι τρεις σε ποιότητα υπηρεσιών και ικανοποίηση καταναλωτών κλάδοι είναι τα οπτικά είδη, οι εκδόσεις, εκτυπώσεις και μέσα ενημέρωσης, καθώς και ο τομέας αναψυκτικών και χυμών. Λαμβάνουν από τις υψηλότερες θέσεις στο σύνολο της Ε.Ε. Υψηλή θέση σε σχέση με άλλα κράτη λαμβάνουν οι εταιρείες νέων τεχνολογιών στην Ελλάδα. 

Οι 3 χειρότεροι σε ποιότητα -σύμφωνα με τους καταναλωτές- είναι ο τομέας καυσίμων, ο κλάδος των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και οι εταιρείες παραγωγής ειδών ένδυσης και υπόδησης. Προβλήματα καταγράφονται και στον κλάδο οικιακών συσκευών που στην Ελλάδα κατατάσσεται 10 θέσεις κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ27. 

- Στις υπηρεσίες, οι 3 πρώτοι κλάδοι στην Ελλάδα είναι της προσωπικής φροντίδας, των αθλημάτων και των αεροπορικών εταιρειών. Στο άλλο… άκρο είναι κυρίως οι ΔΕΚΟ και οι τράπεζες: Πρώτη από το τέλος η ΔΕΗ με την Κομισιόν μάλιστα να καταγράφει διολίσθηση στον δείκτη αξιολόγησης των υπηρεσιών ηλεκτρικής ενέργειας κατά 6,5% σε έναν χρόνο και να βρίσκεται πλέον 8,7 μονάδες κάτω από το «σκορ» της Ε.Ε. 

Αντίστοιχα οι υπηρεσίες δανείων και καρτών (στην 2η θέση από το τέλος) έχουν υποχωρήσει κατά 4,6 μονάδες από το 2011 και το 2012 έχουν απόσταση 8,1% και 10 θέσεις κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ27. Τα στεγαστικά δάνεια λαμβάνουν την 3η θέση από το τέλος, οι εταιρείες ύδρευσης την 4η, οι ιδιωτικές ασφαλίσεις ζωής την 5η θέση και ο ΟΣΕ την 6η θέση από το τέλος. 

Αντιθέτως, μεγάλη βελτίωση παρατηρήθηκε στην κατάταξη στις συνδρομητικές υπηρεσίες τηλεόρασης, στις εταιρείες internet (14 θέσεις υψηλότερα στην Ελλάδα), στα επενδυτικά προϊόντα, στα πακέτα ιδιωτικών συνταξιοδοτικών ασφαλίσεων και στις κτηματομεσιτικές υπηρεσίες. Επίσης η κατάταξη σε τραμ, λεωφορεία και μετρό έχει βελτιωθεί, όπως και αυτή του φυσικού αερίου.


ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ

Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου