Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με αίτημα την ακύρωση της απόφασης για μεταβίβαση της αρμοδιότητας εκμετάλλευσης του οδικού άξονα στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), καθώς και στα ευρωπαϊκά όργανα για τα σχέδια εγκατάστασης διοδίων στους κάθετους άξονες.
«Υπάρχουν τυπικές πλημμέλειες στη νομική βάση της απόφασης της διυπουργικής επιτροπής για μεταβίβαση περιουσίας μιας εταιρείας που λειτουργεί με κανόνες ιδιωτικού δικαίου. Επίσης, οι κάθετοι άξονες έγιναν με χρηματοδότηση της Ευρώπης, με προϋπόθεση να μην αλλάξουν οι όροι κατασκευής. Εάν μπούνε διόδια, αλλάζουν οι όροι», υποστήριξε ο γ.γ. του συλλόγου εργαζομένων στην Εγνατία Οδό ΑΕ Παναγιώτης Πανέτσος, στη διάρκεια χθεσινής ημερίδας-συνέντευξης Τύπου στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ, στη Θεσσαλονίκη. Υπενθυμίζεται ότι ο κύριος άξονας της Εγνατίας και τρεις κάθετοι άξονες μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την παραχώρησή τους σε ιδιώτη. Εκτός αυτού, σε υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες της εταιρείας για εποπτεία στα έργα των αυτοκινητόδρομων Μαλιακός - Κλειδί και Ε65.
Το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με τον κ. Πανέτσο, με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του άξονα θα χάσει έσοδα της τάξης των 2 δισ. την επόμενη 30ετία από τα διόδια, ενώ τα δάνεια 600 εκατ. ευρώ που βαραίνουν το έργο δεν θα τα αναλάβει ο παραχωρησιούχος αλλά θα βαρύνουν τον έλληνα φορολογούμενο. Ο ίδιος επισήμανε ότι η εταιρεία έχει μεγάλες προοπτικές, καθώς το δυνητικό ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη πενταετία (κάθετοι άξονες, έργα στα νησιά, εσωτερική περιφερειακή και άλλοι οδικοί άξονες κτλ.) υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση 1,2 δισ. από το ΕΣΠΑ. Όσον αφορά τη μεταφορά της εποπτείας των αυτοκινητόδρομων, «η αφαίρεση είναι αναιτιολόγητη μετά από πέντε χρόνια επιτυχούς δραστηριότητας, ενώ παράλληλα γίνεται στην κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων», όπως είπε ο κ. Πανέτσος.
Ο νέος πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, καθηγητής Πάρις Σαββαΐδης, υποστήριξε ότι γίνονται ενέργειες ώστε η εταιρεία να έχει θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία των δύο αυτοκινητόδρομων. Ο ίδιος τόνισε ότι η εταιρεία έχει αξιόλογη δραστηριότητα, μεταξύ άλλων στο εξωτερικό (Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία) αλλά και στα νησιά, όπου έχει την ευθύνη ωρίμανσης και υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), συν άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον, στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων τρέχουν τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.
Να αναλάβει το μετρό
Την πρόταση του ΤΕΕ/ΤΚΜ να αναλάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ την εποπτεία του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, με σύμβουλο την Αττικό Μετρό, επανέλαβε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Αναστάσιος Κονακλίδης. Επίσης υποστήριξε ότι η Εγνατία, την οποία χαρακτήρισε «κόσμημα και εργαλείο ανάπτυξης», δεν πρέπει να κλείσει, και ότι «αν παραχωρηθεί ένα τμήμα της, πρέπει να γίνει με βάση το συμφέρον της πατρίδας και όχι του ιδιώτη». Σύμφωνοι με τις απόψεις των εργαζομένων δήλωσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσα Αμμανατίδου, Γιάννης Αμανατίδης και Βαγγέλης Διαμαντόπουλος. Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Ασημίνα Ξηροτύρη υποστήριξε ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ έπρεπε να αναλάβει τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για τον διαγωνισμό παραχώρησης, ενώ ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Ορφανός υπογράμμισε ότι «ο ρόλος της Εγνατίας πρέπει να είναι δυναμικός».
Συνάντηση Τζιτζικώστα- Σαββαΐδη
Με τον νέο πρόεδρο της Εγνατίας Οδού ΑΕ, καθηγητή Πάρι Σαββαΐδη, συναντήθηκε χθες ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ο κ. Τζιτζικώστας ενημερώθηκε από τον κ. Σαββαΐδη για την πορεία της Εγνατίας Οδού ΑΕ και για τα έργα τα οποία εκτελεί στον νομό Θεσσαλονίκης και ζήτησε να υπάρχει στενότερη συνεργασία με τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ο αντιπεριφερειάρχης επανέλαβε τη θέση του ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ πρέπει να είναι ο φορέας που θα αναλάβει την εποπτεία της εκτέλεσης των έργων του μετρό και ανακοίνωσε ότι στο έργο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας η Εγνατία ΑΕ θα είναι ο φορέας που θα αναλάβει την εκτέλεση κατασκευής των στάσεων που προβλέπονται στη μελέτη του υπουργείου.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Πηγή http://www.makthes.gr/news/reportage/97442/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου