Διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της η ελληνόκτητη ναυτιλία, καθώς όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης, στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της ένωσης, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα συνολικά 3.428 πλοία, χωρητικότητας της τάξεως των 245 εκατ. τόνων (dwt). Εξ αυτών, 820 πλοία με χωρητικότητα 74 εκατ. dwt βρίσκονται στην ελληνική σημαία.
Επιπλέον, ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 15,56% του παγκόσμιου στόλου, ελέγχοντας παράλληλα το 23,55% των δεξαμενόπλοιων και το 17,2% των φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου.
Ο σχετικά χαμηλός αριθμός των πλοίων που υψώνουν την ελληνική σημαία συνιστά και ένδειξη των σημαντικών περιθωρίων αύξησης που υπάρχουν. Στο πλαίσιο αυτό, η δέσμευση του υπουργείου Ναυτιλίας για ανάληψη πρωτοβουλιών προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του ελληνικού νηολογίου κρίνεται ως θετική εξέλιξη από την πλευρά των εφοπλιστών. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης, οι πρωτοβουλίες για απλοποίηση της γραφειοκρατίας στη νηολόγηση πλοίων με ελληνική σημαία κινούνται κατ’ αρχήν προς τις σωστές κατευθύνσεις, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα υπάρξουν τα εχέγγυα ώστε η εφαρμογή τους στην πράξη να μη δημιουργήσει δυσάρεστες εκπλήξεις λόγω ανεπάρκειας των προαπαιτούμενων υποστηρικτικών μηχανισμών».
Σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, όταν ο ελληνόκτητος στόλος είχε αγγίξει τα 4.200 πλοία, φέτος καταγράφεται σημαντική μείωση, ωστόσο η τάση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο παγκόσμιος εφοπλισμός έχει προχωρήσει σε μαζική διάλυση του γηρασμένου στόλου την τελευταία διετία, προκειμένου να αντισταθμιστεί το πρόβλημα της υπερπροσφοράς πλοίων, που έχει προκύψει ως αποτέλεσμα των τεράστιων επενδύσεων που έγιναν για τη ναυπήγηση νέων. Οπως ανέφερε ο κ. Βενιάμης, οι Ελληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν ένα πρόγραμμα συνεχούς ανανέωσης του στόλου τους, είτε μέσω νέων ναυπηγήσεων είτε μέσω της απόκτησης μεταχειρισμένων, αλλά ποιοτικών πλοίων νέας ηλικίας.
Ο κ. Βενιάμης απάντησε και στα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού Τύπου τους τελευταίους μήνες, όπου ασκείται κριτική για την ανεπαρκή φορολόγηση των κερδών της ελληνικής ναυτιλίας και τη μη συνεισφορά της στην επίλυση του αδιεξόδου της ελληνικής οικονομίας. Οπως τόνισε ο πρόεδρος της ένωσης, «πρόκειται για υποκριτικά σχόλια, δεδομένου ότι ανάλογα φορολογικά καθεστώτα εφαρμόζουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές και μη χώρες, όχι μόνο για την εθνική τους ναυτιλία, αλλά και για την προσέλκυση ξένων εφοπλιστικών επενδύσεων».
Ταυτόχρονα, επισήμανε ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες διεξάγουν συνεχείς επαφές με την κυβέρνηση, προκειμένου το σύνολο του ελληνικού εφοπλισμού να προβεί σε εθελοντική οικονομική συμβολή στο προσεχές τριετές κρίσιμο διάστημα για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.
Το πρόσφατο μέτρο για την επιβολή -για πρώτη φορά- φόρου στα πλοία με ξένη σημαία, τα οποία διαχειρίζονται εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, για το οποίο δεν έφεραν αντίρρηση οι εφοπλιστές, αποτελεί μια ακόμα ένδειξη της συμβολής των πλοιοκτητών στην εθνική προσπάθεια για την ανάκαμψη της οικονομίας.
(από την εφημερίδα "Καθημερινή")
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου