Οποιαδήποτε «βοήθεια» στη ναυλαγορά το 2013, που
εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με την υπερπροσφορά τονάζ, θα προέλθει για
άλλη μία φορά από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδιαίτερα την Κίνα, όπου οι
τελευταίες αναλύσεις κάνουν λόγο για αυξημένη ζήτηση εμπορευμάτων την επόμενη
χρονιά.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο
Μουνδρέα, ιδιαίτερα για τις εισαγωγές Iron Ore, εκτιμάται ότι θα υπάρχει μία
αύξηση της τάξης των 4 εκ.
Τόνων μηνιαίως από την Κίνα, μεταφραζόμενη σε ετήσια αύξηση 7,5% από 6,4% το
2012.
Ταυτόχρονα η Ινδία το 2013 όπως όλα
δείχνουν θα είναι εξαρτώμενη από εισαγωγές Iron Ore καθώς η παραγωγή της από 250 εκ. τόνους πριν 2
χρόνια μειώθηκε στους 170
εκ. τόνους λόγω της παύσης εργασιών αρκετών ορυχείων.
Η Ινδία και συγκεκριμένα η εταιρία
Adani Group προέβη σε μία τεράστια επένδυση σε ορυχεία Coal της Αυστραλίας
ύψους $ 10 δισ. στην περιοχή στην περιοχή Galilee του Queensland για εξόρυξη
μεγάλων ποσοτήτων προς εξαγωγή στην Ινδία, οι οποίες όμως είναι
προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το 2016.
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση
της Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, (United
Nations Conference on Trade and Development-UNCTAD),η Ελλάδα διατηρεί την
πρωτοπορία στην παγκόσμια ναυτιλία αν και τα τελευταία χρόνια το μερίδιο της
είναι ελαφρά μειωμένο.
Συγκεκριμένα, η Ελληνική εμπορική
ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση με βάση τη μεταφορική ικανότητα (DWT) με
δεύτερη την Ιαπωνία.
Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες
ελέγχουν 3,321 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224.051.881 DWT και
κατέχουν μερίδιο
16,10% στον παγκόσμιο στόλο, ο
οποίος αποτελείται από 46,901 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1.518.109.503 DWT.
Στη 2η θέση βρίσκεται ή Ιαπωνία,
στην 3η ή Γερμανία, στην 4η ή Κίνα και στη 5η ή Νότιος Κορέα.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου