Διπλό φράγμα στις οδικές μεταφορές προϊόντων προς τη Μέση Ανατολή αντιμετωπίζουν οι Τούρκοι εξαγωγείς, καθώς στα νότια της χώρας μαίνεται ο συριακός εμφύλιος και η Αίγυπτος φαίνεται να μπαίνει και αυτή σε περίοδο παρατεταμένης αστάθειας.
Πριν την έναρξη της σύγκρουσης των σιιτών ανταρτών που αντιτίθενται στο σουνιτικό καθεστώς Ασαντ, στη Συρία, από τα εμπορικά λιμάνια της Τουρκίας ξεκινούσαν 40.000 δρομολόγια με φορτηγά και κοντέινερ που οδηγούσαν τα τουρκικά προϊόντα στις πλούσιες αγορές της Μέσης Ανατολής, όπως η Σαουδική Αραβία, τα Εμιράτα κτλ.
Προσπαθώντας να βρουν μία λύση, οι μεταφορείς άρχισαν να ξεφορτώνουν στα αιγυπτιακά λιμάνια της Μεσογείου, όπως η Αλεξάνδρεια και το Πορτ Σάιντ. Από εκεί τα προϊόντα μεταφέρονταν οδικώς νότια και στη συνέχεια μέσω των γεφυρών και των πορθμείων του Σουέζ περνούσαν στην Μέση Ανατολή. Με αυτό τον τρόπο «διεσώθησαν» περίπου 10.000 δρομολόγια, όπως λέει στην Hurriyet ο Φατίχ Σενέρ, πρόεδρος της Ενωσης Διεθνών Μεταφορών στην Πόλη.
Πλέον, οι οδικές διαδρομές και στην Αίγυπτο είναι κάθε άλλο παρά ασφαλείς και οι έμποροι, όπως και η κυβέρνηση Ερντογάν, χρειάζονται άμεσα μία λύση. Η τουρκική εφημερίδα αναφέρει ότι στο εξής θα υπάρχει κρατική επιδότηση προκειμένου τα πλοία να διασχίζουν πλήρως το Κανάλι του Σουέζ πριν ξεφορτώσουν φορτηγά και εμπορεύματα, όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Ζαφέρ Τσαγλαγιάν στην ίδια πηγή.
Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο, καθώς τα τέλη διέλευσης του Σουέζ είναι πολύ υψηλά και γι' αυτό συμφέρουν μόνο όταν τα πληρώνουν πλοία πολύ μεγάλης χωρητικότητας. Τα οχήματα που μεταφέρουν φορτηγά όπως και μικρότερα πλοία για κοντέινερ αντιμετωπίζουν δυσανάλογη αύξηση των δαπανών τους.
Ολα αυτά, την ώρα που σε Μέκκα και Μεδίνα είναι σε εξέλιξη τα ιερά προσκυνήματα των Μουσουλμάνων και τα τουρκικά αγροτικά προϊόντα πρέπει να φτάσουν εκεί σε ανταγωνιστικές τιμές και γρήγορα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου