Συνολικά 4.538 πλοία αξίας 86,7 δισ. δολαρίων (81,8 δισ. ευρώ) ελέγχουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στην Αθήνα, καθιστώντας την ελληνική πρωτεύουσα το υπ’ αριθμόν 1 ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως, με βάση την αξία του υπό ελέγχου στόλου. Αυτό προκύπτει από σχετικά συγκριτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε πριν από λίγες ημέρες η Clarksons Platou, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο ναυλομεσιτικό οίκο παγκοσμίως.
Σύμφωνα με αυτά, οι εταιρείες που διατηρούν την έδρα τους στην Αθήνα ελέγχουν το 84% της συνολικής αξίας του ελληνόκτητου στόλου, που εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 100 δισ. δολάρια, με το υπόλοιπο 16% να αφορά εταιρείες που είναι εγκατεστημένες σε άλλα ναυτιλιακά κέντρα, κυρίως του Λονδίνου. Η Clarksons Platou αναφέρει ότι το 71% της αξίας των πλοίων που ελέγχονται από εταιρείες με έδρα την Αθήνα αφορά σε φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια.
Ξηρού φορτίου
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα της Petrofin Research για τον ελληνόκτητο στόλο, προκύπτει πως η δημοφιλέστερη κατηγορία πλοίων είναι τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς καταλαμβάνουν μερίδιο 47,43% του στόλου, από 44,87% πέρυσι. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου προστέθηκαν 163 φορτηγά πλοία, από 52 νέα πλοία που είχαν προστεθεί στον στόλο το 2014. Παράλληλα, η μέση ηλικία διαμορφώνεται σε μόλις 8,63 έτη, από 9,25 το 2014 και 10,3 έτη το 2013. Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, το μερίδιό τους στο σύνολο του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώνεται σήμερα σε 35,7%, καθώς αριθμούν 817 πλοία.
Μετά την Αθήνα, στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Τόκιο της Ιαπωνίας, όπου η αξία των πλοίων ανέρχεται σε 60 δισεκατομμύρια δολάρια, με τη Σιγκαπούρη να έπεται με στόλο αξίας της τάξεως των 57 δισ. δολαρίων. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από το Αμβούργο, όπου το 62% του στόλου των 39,6 δισ. δολαρίων αφορά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και το Χονγκ Κονγκ με στόλο αξίας της τάξεως των 32 δισ. δολαρίων.
Συνολικά, όπως αναφέρει η Clarksons Platou, το 42% της αξίας του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή 391 δισ. δολάρια επί συνόλου 934 δισ. δολαρίων, συγκεντρώνεται σε μόλις 10 πόλεις ανά την υφήλιο, εκ των οποίων τέσσερις βρίσκονται στην Ευρώπη και τέσσερις στην Ασία. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες ελέγχουν στόλο αξίας 411 δισ. δολαρίων, ποσό που συνιστά αύξηση της τάξεως του 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά μετά από χρόνια διαδοχικής υποχώρησης. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή είχαν βέβαια οι Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 202. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 4,3%.
ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/840299/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/a8hna-yp-ari8mon-1-naytiliako-kentro-pagkosmiws
Για τον ελληνόκτητο στόλο η δημοφιλέστερη κατηγορία πλοίων είναι τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς καταλαμβάνουν μερίδιο 47,43% του στόλου, από 44,87% πέρυσι.
Σύμφωνα με αυτά, οι εταιρείες που διατηρούν την έδρα τους στην Αθήνα ελέγχουν το 84% της συνολικής αξίας του ελληνόκτητου στόλου, που εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 100 δισ. δολάρια, με το υπόλοιπο 16% να αφορά εταιρείες που είναι εγκατεστημένες σε άλλα ναυτιλιακά κέντρα, κυρίως του Λονδίνου. Η Clarksons Platou αναφέρει ότι το 71% της αξίας των πλοίων που ελέγχονται από εταιρείες με έδρα την Αθήνα αφορά σε φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια.
Ξηρού φορτίου
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα της Petrofin Research για τον ελληνόκτητο στόλο, προκύπτει πως η δημοφιλέστερη κατηγορία πλοίων είναι τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς καταλαμβάνουν μερίδιο 47,43% του στόλου, από 44,87% πέρυσι. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου προστέθηκαν 163 φορτηγά πλοία, από 52 νέα πλοία που είχαν προστεθεί στον στόλο το 2014. Παράλληλα, η μέση ηλικία διαμορφώνεται σε μόλις 8,63 έτη, από 9,25 το 2014 και 10,3 έτη το 2013. Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, το μερίδιό τους στο σύνολο του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώνεται σήμερα σε 35,7%, καθώς αριθμούν 817 πλοία.
Μετά την Αθήνα, στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Τόκιο της Ιαπωνίας, όπου η αξία των πλοίων ανέρχεται σε 60 δισεκατομμύρια δολάρια, με τη Σιγκαπούρη να έπεται με στόλο αξίας της τάξεως των 57 δισ. δολαρίων. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από το Αμβούργο, όπου το 62% του στόλου των 39,6 δισ. δολαρίων αφορά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και το Χονγκ Κονγκ με στόλο αξίας της τάξεως των 32 δισ. δολαρίων.
Συνολικά, όπως αναφέρει η Clarksons Platou, το 42% της αξίας του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή 391 δισ. δολάρια επί συνόλου 934 δισ. δολαρίων, συγκεντρώνεται σε μόλις 10 πόλεις ανά την υφήλιο, εκ των οποίων τέσσερις βρίσκονται στην Ευρώπη και τέσσερις στην Ασία. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες ελέγχουν στόλο αξίας 411 δισ. δολαρίων, ποσό που συνιστά αύξηση της τάξεως του 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά μετά από χρόνια διαδοχικής υποχώρησης. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή είχαν βέβαια οι Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 202. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 4,3%.
ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Πηγή: http://www.kathimerini.gr/840299/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/a8hna-yp-ari8mon-1-naytiliako-kentro-pagkosmiws
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου