Ευρεία ακαδημαϊκή έρευνα αποκαλύπτει όλο το μέγεθος με το οποίο ηλεκτρονικά προγράμματα μπορούν να ανιχνεύσουν έναν τεράστιο όγκο προσωπικών πληροφοριών παρακολουθώντας τους χρήστες του Facebook.
Τα προγράμματα αυτά μπορούν να διακρίνουν προσωπικά δεδομένα για τους χρήστες του Facebook, όπως σεξουαλικές προτιμήσεις, εάν κάνουν χρήση ναρκωτικών, εάν σε παιδική ηλικία ήρθαν αντιμέτωποι με το διαζύγιο των γονιών τους και άλλα πολλά, σύμφωνα με έρευνα που έγινε από ακαδημαϊκούς του Cambridge.
Είναι μία από τις μεγαλύτερες έρευνες του είδους της. Οι επιστήμονες από την ψυχομετρική ομάδα του πανεπιστημίου και με χρηματοδότηση από το ερευνητικό κέντρο της Microsoft ανέλυσαν στοιχεία από 58.000 χρήστες του Facebook. Με βάση αυτά, προέβλεψαν άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πληροφορίες που οι συγκεκριμένοι χρήστες του Facebook δεν περιελάμβαναν στο προφίλ τους.Οι αλγόριθμοι είχαν ποσοστό επιτυχίας 88% στην πρόβλεψη της σεξουαλικής προτίμησης, 95% στην πρόβλεψη για τη φυλή και 80% στην πρόβλεψη της θρησκείας και των πολιτικών πεποιθήσεων. Μπορεί ακόμη να προβλεφθεί με ποσοστό επιτυχίας 62% – 75% ο τύπος προσωπικότητας και η συναισθηματική σταθερότητα του ατόμου.
Είναι μία από τις μεγαλύτερες έρευνες του είδους της. Οι επιστήμονες από την ψυχομετρική ομάδα του πανεπιστημίου και με χρηματοδότηση από το ερευνητικό κέντρο της Microsoft ανέλυσαν στοιχεία από 58.000 χρήστες του Facebook. Με βάση αυτά, προέβλεψαν άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πληροφορίες που οι συγκεκριμένοι χρήστες του Facebook δεν περιελάμβαναν στο προφίλ τους.Οι αλγόριθμοι είχαν ποσοστό επιτυχίας 88% στην πρόβλεψη της σεξουαλικής προτίμησης, 95% στην πρόβλεψη για τη φυλή και 80% στην πρόβλεψη της θρησκείας και των πολιτικών πεποιθήσεων. Μπορεί ακόμη να προβλεφθεί με ποσοστό επιτυχίας 62% – 75% ο τύπος προσωπικότητας και η συναισθηματική σταθερότητα του ατόμου.
Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η έρευνα αντικατοπτρίζει την εντεινόμενη ανησυχία για το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αλιευθούν ευαίσθητα δεδομένα, ακόμη και όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να κρατήσουν απόρρητες αυτές τις πληροφορίες. Για παράδειγμα, από τους άνδρες για τους οποίους σωστά μάντεψαν οι υπολογιστές ότι ήταν ομοφυλόφιλοι, μόλις το 5% είχε ανοιχτά γραφτεί σε σχετικές ομάδες ομοφυλοφίλων.
Η έρευνα αντικατοπτρίζει την εντεινόμενη ανησυχία για το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αλιευθούν ευαίσθητα δεδομένα, ακόμη και όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να κρατήσουν απόρρητες αυτές τις πληροφορίες. Για παράδειγμα, από τους άνδρες για τους οποίους σωστά μάντεψαν οι υπολογιστές ότι ήταν ομοφυλόφιλοι, μόλις το 5% είχε ανοιχτά γραφτεί σε σχετικές ομάδες ομοφυλοφίλων.
Ο Michal Kosinski, ένας από τους συντάκτες της έκθεσης, δήλωσε στους Financial Times ότι εύκολα θα μπορούσαν εταιρίες να μιμηθούν τις τεχνικές που χρησιμοποίησε το πανεπιστήμιο για να αλιεύσουν προσωπικά δεδομένα που το ίδιο το άτομο δεν θέλει να κοινοποιήσει, όπως η σεξουαλική προτίμηση και οι πολιτικές θέσεις.
«Χρησιμοποιήσαμε πολύ απλές μεθόδους γενικής χρήσης. Οι εταιρίες marketing και οι επιχειρήσεις του διαδικτύου μπορεί να δαπανήσουν πολύ περισσότερο χρόνο και πόρους και κατά συνέπεια να πετύχουν πολύ πιο ακριβή ποσοστά προβλέψεων από ό,τι πετύχαμε εμείς», δήλωσε.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η Ε.Ε. συμφώνησε να χαλαρώσει την προτεινόμενη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δίστασαν να εμποδίσουν την ανάπτυξη των επιχειρήσεων του Internet που θα μπορούσε να πυροδοτήσει και οικονομική ανάπτυξη, ενώ παράλληλα υπήρξε ασφυκτικό lobbying από τεχνολογικούς κολοσσούς όπως το Facebook και η Google.
Τα προσωπικά δεδομένα έχουν γίνει πλέον πολύ προσοδοφόρος τομέας. Η Wonga, η βρετανική online χρηματοπιστωτική εταιρεία, κρίνει το πιστοληπτικό προφίλ του εκάστοτε πελάτη της μέσα σε διάστημα ελάχιστων δευτερολέπτων, μέσω χιλιάδων πληροφοριών που συλλέγει από πολλές πλευρές, εκ των οποίων και το προφίλ στο Facebook. Η Tesco, η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, άρχισε να χρησιμοποιεί το ιστορικό των προηγούμενων αγορών των πελατών της για να κάνει στοχευμένες online διαφημίσεις.
Ο κ. Kosinski, πάντως, συμπληρώνει ότι η έρευνα δεν σχεδιάστηκε για να αποθαρρύνει από τον κόσμο του διαδικτύου. «Αποθαρρύνω όσους επιλέγουν να απέχουν από την τεχνολογία. Μέχρι κάποιον βαθμό, το γάλα έχει ήδη χυθεί. Ούτως ή άλλως, υπάρχουν πολλές πληροφορίες για εσάς online. Θα πρότεινα να βάλετε απλώς ρυθμίσεις και φίλτρα ασφαλείας και να ασκείτε καταναλωτικές πιέσεις επιλέγοντας τις υπηρεσίες που προστατεύουν καλύτερα τα προσωπικά σας δεδομένα», κατέληξε.
By Bede McCarthy και Robert Cookson
By Bede McCarthy και Robert Cookson
ΠΗΓΗ: FT.com
από http://www.realpolitics.gr/archives/46240/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου