Του Αλέξανδρου Κασιμάτη
Την ώρα που η κυβέρνηση επιχειρεί την ύστατη προσπάθεια, να υλοποιήσει δηλαδή τις δεσμεύσεις της και το πρόγραμμα αποκρατικοποίησης, από το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και η επιτυχία του οικονομικού προγράμματος της χώρας, κάποιοι δημοτικοί άρχοντες συνεχίζουν κατά τα ειωθότα τις… μάχες οπισθοφυλακής.
Με νομικά τερτίπια και πολιτικάντικα σκαρφίσματα, δημιουργούν συνεχή προσκόμματα στις επιχειρούμενες ιδιωτικοποιήσεις, προβάλλοντας δημοτικά συμφέροντα και απαιτήσεις ακόμα και για ιδιοκτησίες που δεν τους ανήκουν. Κι όλα αυτά με βασικό όπλο τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας αλλά και στις άλλες βαθμίδες της Δικαιοσύνης, με αποκλειστικό στόχο τη ματαίωση των πρωτοβουλιών του ΤΑΙΠΕΔ που είναι το εντεταλμένο όργανο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις οι μέθοδοι που μετέρχονται οι δήμαρχοι προκαλούν τραγέλαφο.
Όπου εμφανίζονται οι τοπογράφοι του Ταμείου για να μετρήσουν ακίνητα του Δημοσίου ξεσηκώνονται οι τοπικές αρχές. Απόγευμα Μεγάλης Πέμπτης αναγκάστηκε το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων να εκδώσει εκτάκτως ανακοίνωση για να καθησυχάσει τον Δήμο Χίου που εξεγέρθηκε, όταν ένας μηχανικός του Ταμείου εμφανίστηκε στο λιμάνι του νησιού για να κάνει τοπογραφική αποτύπωση.
«Εξετάζουμε τη δυνατότητα παραχώρησης ενός αχρησιμοποίητου κομματιού του λιμένα Χίου, για να αξιοποιηθεί ως μαρίνα μεγάλων σκαφών προς όφελος της τοπικής κοινωνίας», γράφει η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ και για να μη μείνει καμία απορία στους τοπικούς παράγοντες προστίθεται: «Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι ουδέποτε τέθηκε θέμα παραχώρησης του συνολικού λιμένα. Εξάλλου σε τέτοια περίπτωση δεν θα χρειαζόταν και το τοπογραφικό».
Με το συγκεκριμένο δελτίο Τύπου το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έσπευσε να προλάβει την εξέγερση των δημοτικών αρχόντων της Χίου, στο πλαίσιο του ακήρυχτου πολέμου που μαίνεται μεταξύ του Δημοσίου και ορισμένων δημάρχων.
Το Δημόσιο, μέσω του Ταμείου, διεκδικεί εκτάσεις, εγκαταστάσεις και κτίρια που μέχρι σήμερα ήταν εγκαταλειμμένα, σε ένα θολό καθεστώς, και ουσιαστικά τα νέμονταν οι δήμοι. Βάσει των αντιδράσεών τους οι δήμαρχοι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: σε αυτούς που συνεργάζονται επειδή καταλαβαίνουν ότι δεν υπάρχουν πόροι και πλέον ό,τι δεν αξιοποιηθεί τώρα, στο μέλλον θα ρημάξει.
Σε αυτούς που αισθάνονται ότι παραβιάζεται το… τσιφλίκι τους και τέλος σε αυτούς που αντιδρούν «εξ αντανακλάσεως» και πείθονται μόλις τους παρουσιαστούν τα δεδομένα.
Η προσπάθεια καταγραφής και εκμετάλλευσης της κρατικής περιουσίας αποκαλύπτει εξοργιστικά περιστατικά κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος. Ειδικά στη Χίο, όπου ο δήμος συνεργάζεται με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων μετά τις εξηγήσεις που δόθηκαν, υπάρχει μια μαρίνα του Δημοσίου που σχεδιάστηκε πριν από 20 χρόνια και κατασκευάστηκε πριν από 15 χρόνια.
Η συγκεκριμένη μαρίνα δεν λειτούργησε ποτέ την τελευταία 15ετία! Επειδή όμως η σχεδίασή της έγινε προ 20ετίας, δεν μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλα σκάφη και εξετάζεται η παραχώρησή της με δυνατότητα ελλιμενισμού των μεγάλων σκαφών στο τμήμα του λιμένα του νησιού που δεν χρησιμοποιείται. Ένα σχέδιο δηλαδή που πατάει στην κοινή λογική. Ωστόσο, η εμφάνιση του μηχανικού του ΤΑΙΠΕΔ στο λιμάνι προκάλεσε χαμό και χρειάστηκε να εκδοθεί ειδική ανακοίνωση για να πέσουν οι τόνοι.
Δογματικά αμετακίνητοι
Μπορεί στη Χίο να ξεπεράστηκαν τα προβλήματα, αλλά υπάρχουν δήμοι που δείχνουν δογματικά αμετακίνητοι στις αντιδράσεις τους. Τον Ιανουάριο παραχωρήθηκε στην NCH Capital έκταση στην Κασσιόπη Κέρκυρας, έναντι 23 εκατ. ευρώ, με την υποχρέωση να επενδυθούν επιπλέον 75 εκατομμύρια. Ο Δήμος Κέρκυρας προσέφυγε δύο φορές με αιτήσεις ανάκλησης για την Κασσιόπη στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Και οι δύο αιτήσεις απορρίφθηκαν. Τώρα ο δήμος επανήλθε στο ΣτΕ με τρίτη κατά σειρά αίτηση ανάκλησης.
Η περίπτωση της μαρίνας στη Χίο που παραμένει ανεκμετάλλευτη εδώ και 15 χρόνια, δυστυχώς δεν είναι η μοναδική. Εδώ και 10 χρόνια έχουν κατασκευαστεί και οι μαρίνες στη Σκύρο και το Αργοστόλι, που επίσης δεν λειτουργούν.
Για τη Σκύρο ο δήμος συμφωνεί με την αξιοποίησή της στο πλαίσιο του Ταμείου, αντίθετα με το Αργοστόλι, το οποίο προτιμά να εκμεταλλευτεί μόνο του τη μαρίνα, αν και δεν το έπραξε τα τελευταία 10 χρόνια που πέρασαν από την κατασκευή της.
Ειδικά για τη Ρόδο και την Κω, όπου οι μαρίνες λειτουργούν από τους δήμους, γίνεται ειδική συνεννόηση με την τρόικα ώστε να συμμετέχουν και οι δήμοι στα έσοδα. Ολη αυτή η αναστάτωση προκύπτει επειδή, αντί να πουληθούν οι 10 μαρίνες-φιλέτα (π.χ. του Αλίμου), επιλέχθηκε να «κολλάνε» μαζί 3 μικρότερες μαρίνες (π.χ. Ν. Επιδαύρου, Πόρου, Υδρας) ώστε να δημιουργηθεί συνολικά ένα αξιόπιστο δίκτυο 40 μαρινών που θα δουλεύουν οι ιδιώτες σε όλη τη χώρα. Δύσκολες ώρες πέρασαν οι τεχνικοί του ΤΑΙΠΕΔ και στην Υδρα όταν πήγαν με στόχο την αποτύπωση του λιμανιού ώστε να δημιουργηθούν υποδομές για 40 σκάφη.
Ο δήμος ανησύχησε για τα τραπεζοκαθίσματα, το τοπικό χρώμα που δημιουργούν τα σκάφη των αλιέων και χρειάστηκε ειδική επιστολή του Ταμείου στον δήμο με εξηγήσεις, ενώ ετοιμάζεται και παρουσίαση στους τοπικούς παράγοντες, ώστε να πειστούν ότι τα έργα θα είναι προς όφελός τους.
Πηγή: “Aντάρτικο” των Δήμων στις ιδιωτικοποιήσεις | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/11696/antartiko-ton-dimon-stis-idiotikopoiiseis#ixzz2Tphtsw1K
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου