Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Data Brokers, ξέρετε τι είναι;


Εισαγωγή:
Καθημερινά πηγαίνουμε είτε για ψώνια στο super market, είτε αγοράζουμε κάτι από κάποιο μεγάλο κατάστημα, πληρώνουμε με κάποια πιστωτική κάρτα, σερφάρουμε στο διαδίκτυο αναζητώντας πληροφορίες, διαβάζουμε κάποια ενημερωτικά site για ειδήσεις ή παραγγέλνουμε κάτι που μας άρεσε από το τάδε online κατάστημα με τα gadgets, βλέπουμε την σελίδα μας στο facebook και κοινοποιούμε κάποια φωτογραφία ή σχολιάζουμε σε κάποια δημοσίευση φιλών ή γνωστών, μπαίνουμε σε κάποια blogs ή και στο δικό μας και συμμετέχουμε σε συζητήσεις που μας ενδιαφέρουν. Είμαστε ταυτόχρονα και καταναλωτές και κυβερνοναύτες.

Επισκεπτόμαστε το γιατρό μας για κάποιο check-up ή για εκείνο το εποχιακό κρυωματάκι που μας ταλαιπωρεί ή ακόμα αράζουμε σε κάποια καφετέρια και πίνουμε καφεδάκι με την παρέα μας. Κινούμαστε, συναλλασσόμαστε και αλληλεπιδρούμε είτε με τον πραγματικό, είτε με τον ψηφιακό κόσμο. Και το βράδυ πάμε ήσυχοι να πέσουμε για ύπνο και να ξεκουραστούμε.


Κάποιοι όμως δεν σταματούν δευτερόλεπτο να εργάζονται, κάποιες εταιρίες αδιάκοπα, ακάματα και με μεγάλη φειδώ συλλέγουν πληροφορίες για εμάς, χωρίς εμείς να το ξέρουμε ή να το έχουμε προσέξει, ιδιαίτερα.
Και θα πει κάποιος “ε, και; και τι με αυτό, ας μαζεύουν”. Δεν είναι τόσο “απλό” όμως και ούτε και τόσο “αθώο”. Οι εταιρίες αυτές δεν συλλέγουν πληροφορίες, έτσι για την πλάκα τους. Οι πληροφορίες μας είναι γιαυτές εμπορικό προϊόν εκμετάλλευσης, που το πουλάνε και το αγοράζουν.
Το άρθρο που παραθέτουμε, ρίχνει λίγο φως πάνω σε αυτό ακριβώς το θέμα, διαβάστε το, αναφέρετε για τις ΗΠΑ αλλά σίγουρα κάπου θα βρείτε και την δική σας περίπτωση καταγραφής δεδομένων που να σας αφορά, χωρίς εσείς να το έχετε προσέξει ή να του έχετε δώσει κάποια σημασία:
(Αναδημοσίευση με μετάφραση στα ελληνικά από, ProPublica: “Everything We Know About What Data Brokers Know About You”, by Lois Beckett, March 7, 2013, 8:48 a.m.)
ProPublica, Journalism in the Public Interest (Δημοσιογραφία για το Δημόσιο Συμφέρον)

Όλα όσα γνωρίζουμε σχετικά με το τι ξέρουν οι Data Brokers(*) για εσάς

από τον Lois Beckett, ProPublica, 7 Μάρ 2013, 8.48 π.μ.
(*)απόδοσηΜεσίτες Δεδομένων
Οι εταιρίες συλλογής δεδομένων κοσκινίζουν ενδελεχώςτεράστιες ποσότητες πληροφοριών για σχεδόν κάθε έναν Αμερικανό. Πωλούν πληροφορίες σχετικά με το (πχ. για τις γυναίκες), αν είστε έγκυος ή είστε διαζευγμένη ή προσπαθείτε να χάσετε βάρος, για το πόσο πλούσιες είστε και τι είδους αυτοκίνητα έχετε.
σχετικά με την φωτογραφία: Μια πινακίδα στο πάρκινγκ του καταστήματος αλυσίδας βρεφικών ειδών, το Babies "R" Us, στο Fairless Hills της Πενσιλβανίας, ΗΠΑ. Οι εταιρείες που πωλούν τις πληροφορίες σχετικά με το πόσα χρήματα βγάζετε - και εάν είστε έγκυος, διαζευγμένη, ή προσπαθείτε να χάσετε βάρος - αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις στην συλλογή πληροφοριών (σημείωση από μτφ. Στο  κείμενο χρησιμοποιείται η λέξη “scrutiny” , που σημαίνει  “αυτοί που ψάχνουν σε έναν σωρό από σκουπίδια για να βρουν κάτι”), Matt Rourke / AP Photo.
Οι ρυθμιστικές αρχές και κάποιοι στο Κογκρέσο ρίχνουν πλέον μια πιο προσεκτική ματιά σε όλους αυτούς, τους λεγόμενους μεσίτες δεδομένων - και αρχίζουν να πιέζουν τις επιχειρήσεις ώστε να παρέχουν στους καταναλωτές, περισσότερες πληροφορίες πάνω στο τι συμβαίνει με τα προσωπικά τους δεδομένα και τις πληροφορίες τους.
Όμως, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να μην γνωρίζουν καν ότι υπάρχουν οι μεσίτες δεδομένων.
Εδώ θα ρίξουμε μια ματιά πάνω σε όλα όσα γνωρίζουμε για την βιομηχανία που δραστηριοποιείται στον κλάδο “Δεδομένα Καταναλωτών”.

Πόσα γνωρίζουν, αυτές οι εταιρείες, για μεμονωμένα άτομα;

Θα ξεκινήσουμε με τα βασικά, όπως ονόματα, διευθύνσεις και στοιχεία επικοινωνίας και θα προσθέσετε τα δημογραφικά στοιχεία, όπως η ηλικία, η φυλή, το επάγγελμα και το “επίπεδο εκπαίδευσης”, σύμφωνα με μια πρώτη επισκόπηση στιςδιάφορες κατηγορίες δεδομένων από καταναλωτές, που διατηρεί η εταιρεία Acxiom.
Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή: Οι εταιρείες συλλέγουν σε καταλόγους στοιχεία ατόμων σχετικά με τα “πυροδοτούμενα γεγονότα ζωής, τέτοια γεγονότα μπορεί να είναι: παντρεύεστε, αγοράζετε σπίτι, στέλνετε το παιδί σας στο κολέγιο - ή ακόμη και το αν είσαστε σε διαδικασία διαζυγίου.
Η εταιρία κολοσσός στις “Πιστωτικές Αναφορές” (Credit reports), η Experian, έχει ένα ξεχωριστό τμήμα μάρκετινγκπου παρέχει την εξής υπηρεσία, πουλά καταλόγους “ονομάτων με μελλοντικούς γονείς και οικογένειες με νεογέννητα” που μάλιστα “ενημερώνεται σε εβδομαδιαία βάση”.
Οι εταιρείες συλλέγουν επίσης, δεδομένα σχετικά με τα χόμπι σας και πολλές άλλες πληροφορίες σχετικά με τις αγορές που κάνετε. Θέλετε να αγοράσετε μια λίστα των ανθρώπων που διαβάζουν ρομαντικά μυθιστορήματα; Η εταιρίαEpsilon μπορεί να σας την πουλήσει, καθώς και μια λίστα με τους ανθρώπους που δίνουν δωρεές σε διεθνείς φιλανθρωπικούς οργανισμούς βοήθειας.
Μια θυγατρική της εταιρείας πιστωτικών εκθέσεων, της Equifax, συλλέγει ακόμη και λεπτομερείς πληροφορίες για τον μισθό σας και τις ώρες εργασίας σας και τι ωρομίσθιο σας πληρώνουν (στην Αμερική είναι πολύ συνηθισμένο οι υπάλληλοι να πληρώνονται με ωρομίσθιο και συχνά όταν αναφέρονται στο πόσα χρήματα βγάζουν, απαντούν “τόσα δολάρια την ώρα”), για περίπου ένα ποσοστό 38% του συνόλου των απασχολούμενων Αμερικάνων, όπως ανέφερε το κανάλι ειδήσεων NBC. Η εταιρία στο πλαίσιο της δραστηριότητας της, επεξεργάζεται τις αιτήσεις των εργαζομένων, και παίρνει αυτές τις πληροφορίες απευθείας από τους εργοδότες.
Η Equifax ανέφερε σε μια δήλωση της, ότι οι πληροφορίες της πωλούνται μόνο σε πελάτες “οι οποίοι έχουν ελεγχθεί από μια λεπτομερή διαδικασία διαπίστευσης”. Πρόσθεσε και το ότι, αν μια επιχείρηση υποθηκών ή άλλων δανειστικών υποθέσεων, θέλει να έχει πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, σχετικά με το μισθό σας, θα πρέπει να λάβει πρώτα την άδειά σας για να αποκτήσουν αυτή την πρόσβαση.
Φυσικά, οι εταιρείες δεδομένων, συνήθως δεν έχουν όλες αυτές τις πληροφορίες από οποιοδήποτε πρόσωπο. Όπως σημειώνει η Acxiom σε μια επισκόπηση της, “κανένα μεμονωμένο αρχείο δεν περιέχει όλες τα πιθανά δεδομένα”. Και μερικά από τα στοιχεία που οι εταιρείες αυτές πωλούν, είναι πραγματικά, ακριβώς, μια εικασία για το παρελθόν σας ή τις προτιμήσεις σας, με βάση τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς σας, ή τους άλλους ανθρώπους σε παρόμοια ηλικία ή δημογραφική ομάδα.

Από που αντλούν όλες αυτές τις πληροφορίες;

Από τα καταστήματα που ψωνίζετε, αυτά τις πωλούν στις εταιρίες.
Η Datalogix, για παράδειγμα, η οποία συλλέγει πληροφορίες από τις κάρτες μέλους των καταστημάτων, λέει ότι έχει πληροφορίες για περισσότερα από 1 τρισεκατομμύρια δολάρια σε καταναλωτικές δαπάνες “σε 1400+ γνωστές μάρκες προϊόντων”. Δεν μας λέει όμως και ποιες είναι αυτές. (Η Datalogix δεν ανταποκρίθηκε στα αιτήματα μας για να σχολιάσει σχετικά).
Οι εταιρίες δεδομένων, συνήθως αρνούνται να πουν ακριβώς σε ποιες εταιρείες πωλούν τα στοιχεία σας, επικαλούμενοι λόγους ανταγωνισμού. Και οι λιανοπωλητές, επίσης, δεν είναι εύκολο να βρείτε και να μάθετε αν πωλούν τις δικές σας πληροφορίες και που.
Όμως, χάρη στον νόμο “Shine the Light” στην Καλιφόρνια, οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο U.C. Berkeley κατάφεραν να πάρουν μια μικρή γεύση από το πώς οι εταιρείες πωλούν ή μοιράζονται τα δεδομένα σας. Η μελέτη έγινε, προσλαμβάνοντας εθελοντές – καταναλωτές, οι οποίοι ζήτησαν από περισσότερες από 80 εταιρείες, να τους αναφέρουν, το πώς μοιράζονται οι δικές τους πληροφορίες.
Μόνο δύο εταιρείες ανταποκρίθηκαν, στην πραγματικότητα, με λεπτομέρειες σχετικά με το πώς οι πληροφορίες των εθελοντών μοιράζονται. Η Upscale, κατάστημα με υλικά αναπαλαίωσης επίπλων, δήλωσε ότι είχε στείλει “το όνομά σας, τη διεύθυνση σας και το τι αγοράσατε” σε άλλες επτά εταιρείες, σε αυτές συμπεριλαμβάνονταν και μια “κοινοπραξία/συνεταιρισμός” συλλογής δεδομένων που επιτρέπει στους λιανοπωλητές να συγκεντρώνουν δεδομένα σχετικά με τις συναλλαγές των πελατών τους, καθώς και μια άλλη εταιρεία που αργότερα έγινε μέρος της Datalogix. (Η Upscale δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας για να σχολιάσει σχετικά).
Η Walt Disney επίσης απάντησε, περιγράφοντας ότι μοιράζετε ακόμη περισσότερες πληροφορίες: δεν είναι μόνο το όνομα και η διεύθυνση ενός ατόμου και το τι έχει αγοράσει, αλλά και η ηλικία του, το επάγγελμα του, καθώς τον αριθμό, την ηλικία και το φύλο των παιδιών του. Εισηγμένες εταιρείες έλαβαν αυτά τα δεδομένα, μεταξύ των οποίων και εταιρείες που ανήκουν στην ίδια την Disney, όπως η ABC και η ESPN, καθώς και άλλες, συμπεριλαμβανομένης της Honda, της Εκδοτικής HarperCollins, την εταιρία καλλυντικών Almay, και την εταιρία γιαουρτιών Dannon.
Αλλά η εκπρόσωπος της Disney, Zenia Mucha, δήλωσε ότι, η επιστολή που έστειλε η Disney το 2007, “δεν ήταν σαφής” σχετικά με το πώς τα δεδομένα αυτά μοιράζονται στην πραγματικότητα, ανάμεσα στις διάφορες εταιρείες που υπήρχαν στον κατάλογο. Οι εξωτερικές εταιρείες, όπως η Honda, έλαβαν αυτές τις προσωπικές πληροφορίες μόνο ως μέρος ενός διαγωνισμού, κλήρωσης ή και άλλες κοινές δράσεις διαφημιστικής καμπάνιας που είχαν γίνει από κοινού με τη Disney, δήλωσε η Mucha. Τα δεδομένα μοιράστηκαν “για να γίνουν αυτοί οι διαγωνισμοί και να δοθούν τα βραβεία, και όχι για άλλους, δικούς τους σκοπούς που να απέβλεπαν στο μάρκετινγκ”.

Από που αλλού, οι μεσίτες δεδομένων, αντλούν πληροφορίες για εμένα;

Κυβερνητικά μητρώα και άλλες δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων πηγών που μπορεί να σας εκπλήξουν. Το Πολιτειακό Γραφείο Μηχανοκινήτων Οχημάτων που βρίσκεται στην περιοχή σας, για παράδειγμα, μπορεί να έχει πουλήσει προσωπικά στοιχεία  - όπως το όνομά σας, τη διεύθυνση σας και τον τύπο των οχημάτων που είναι στην ιδιοκτησία σας – σε εταιρείες δεδομένων, όμως μόνο για ορισμένες επιτρεπόμενες χρήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της επαλήθευσης ταυτότητας.
Δημόσιοι εκλογικοί κατάλογοι, οι οποίοι περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την εγγραφή σας σε κάποιο κόμμα και το πόσο συχνά ψηφίζετε, αυτά τα στοιχεία μπορούν επίσης να αγοραστούν και να πωληθούν και για εμπορικούς σκοπούς, σε ορισμένες πολιτείες.

Ποια είναι τα όρια που υπάρχουν για το είδος των δεδομένων που αυτές οι εταιρείες μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν;

Όντως, είναι ορισμένα είδη ευαίσθητων δεδομένων που προστατεύονται - αλλά μεγάλο μέρος των πληροφοριών σας μπορούν να αγοράζονται και να πωλούνται χωρίς καν εσείς να τα έχετε δώσει.
Ο ομοσπονδιακός νόμος προστατεύει το απόρρητο των ιατρικών αρχείων σας και των συνομιλιών με το γιατρό σας. Υπάρχουν επίσης αυστηροί κανόνες σχετικά με την πώληση των πληροφοριών που χρησιμοποιούνται για τον καθορισμότης πιστοληπτικής σας ικανότητας, ή της δυνατότητας σας για απασχόληση, ασφάλιση και στέγαση. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να δουν και να διορθώσουν τις δικές τους πιστωτικές εκθέσεις, καθώς και οι πιθανοί εργοδότες πρέπει να ζητήσουν τη συγκατάθεσή σας πριν αγοράσουν μια πιστωτική έκθεση για εσάς.
Εκτός από ορισμένα είδη προστατευόμενων δεδομένων - συμπεριλαμβανομένων των ιατρικών αρχείων και των δεδομένων που χρησιμοποιούνται για τις πιστωτικές εκθέσεις - οι καταναλωτές δεν έχουν κανένα νομικό δικαίωμα να ελέγχουν ή ακόμα και να παρακολουθούν τον τρόπο που οι πληροφορίες τους, αγοράζονται και πωλούνται. Όπως σημειώνει η FTC, “Δεν υπάρχει ισχύουσα νομοθεσία που να υποχρεώνει τους μεσίτες δεδομένων, για τη διατήρηση του απορρήτου των δεδομένων των καταναλωτών, εκτός αν χρησιμοποιούν αυτά τα δεδομένα για την πίστωση, την απασχόληση, την ασφάλιση, την στέγαση, ή για άλλους παρεμφερείς σκοπούς”.

Άρα δεν πωλούν πληροφορίες σχετικά με την υγεία μου;

Στην πραγματικότητα, το κάνουν, τις πωλούν.
Οι εταιρίες δεδομένων μπορεί να συλλεξούν τις πληροφορίες για τις “προτιμήσεις” σας σχετικά με συγκεκριμένες καταστάσεις υγείας, βασιζόμενες πάνω στο τι αγοράζετε - ή στο τι “ψάχνετε” στο internet. Η Datalogix έχει λίστες με ανθρώπους που έχουν ταξινομηθεί ως “πάσχοντες από αλλεργία” και “σε δίαιτα”. Η Acxiom πωλεί στοιχεία σχετικά με το αν ένα άτομο έχει μια “μια τάση αναζήτησης στο internet” για μια συγκεκριμένη “ασθένεια ή συνταγή”.
Τα δεδομένα των καταναλωτών, επίσης, έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται για να αξιολογηθεί εάν κάνετε υγιεινές επιλογές.
Μία εταιρεία ασφάλισης υγείας, αγόρασε πρόσφατα στοιχεία σχετικά με αγορές καταναλωτών, για περισσότερους από τρία εκατομμύρια ανθρώπους, προκειμένου να σηματοδοτήσει τις δράσεις της που σχετίζονται με θέματα υγείας. Στοιχεία που αφορούσαν ακόμα και την αγορά ρούχων με μεγάλα μεγέθη, όπως ανέφερε η Wall Street Journal. (Η εταιρεία αγόρασε τις πληροφορίες για να σχεδιάσει τα “πακέτα ασφάλισης” που θα προσφέρει στο μέλλον, και όχι για να ελέγχει τους υποψήφιους πελάτες της ως μέρος του προ-ελέγχου για πιθανές καλύψεις που θα παρέχει στα συμβόλαια ασφάλισης υγείας).
Ο εκπρόσωπος Michelle Douglas είπε ότι, η Blue Cross και η Blue Shield της Βόρειας Καρολίνας θα χρησιμοποιούν τα δεδομένα για να στοχεύσουν σε δωρεάν προγράμματα που θα προσφέρουν στους πελάτες τους.
Ο Douglas, υπογράμμισε ότι θα είναι πιο πολύτιμο στις εταιρείες να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των καταναλωτών “για να καθορίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν με συμβουλές στην βελτίωση της υγείας” πάρα το ότι "αγόρασαν τα στοιχεία για να στείλουν διαφημιστικά για προπληρωμένες κάρτες, πιστωτικές κάρτες ή καταλόγους γεμάτους από πράγματα που θέλουν να αγοράσεις”.

Μήπως οι εταιρείες συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με το προφίλ μου στα κοινωνικά δίκτυα και στο τι κάνω στο internet;

Ναι.
Όπως τονίστηκε πέρυσι, ορισμένες εταιρείες καταγράφουν στοιχεία - και στη συνέχεια τα πωλούν – για όλα τα είδη των πληροφοριών που δημοσιεύετε στο internet, συμπεριλαμβανομένων των ψευδώνυμων σας, τις διευθύνσεις των ιστοσελίδων, τα ενδιαφέροντά σας, την πόλη που μεγαλώσατε και την επαγγελματική σας προϊστορία, ακόμα και πόσους φίλους ή οπαδούς έχετε.
Η Acxiom είπε ότι συλλέγει πληροφορίες για το ποιες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν τα μεμονωμένα άτομα, και “αν είναι συχνοί ή περιστασιακοί χρήστες”, αλλά δεν συλλέγουμε πληροφορίες σχετικά με “μεμονωμένες δημοσιεύσεις” ή με τις “λίστες των φίλων” σας.
Περισσότερα παραδοσιακά στοιχεία με τις συνήθειες κατανάλωσης μπορούν επίσης να συνδεθούν με τις πληροφορίες σχετικά με το τι κάνετε στο internet. Η Datalogix, η εταιρεία που συλλέγει τα δεδομένα σχετικά με τις πιστωτικές κάρτες, έχει συνεργαστεί με το Facebook για να παρακολουθεί αν οι χρήστες του Facebook που βλέπουν διαφημίσεις για ορισμένα προϊόντα καταλήγουν στην πραγματικότητα και στο να τα αγοράζουν στα τοπικά καταστήματα, όπως ανέφεραν πέρυσι, οι Financial Times.

Υπάρχει κάποιος τρόπος για να μάθουμε τι ακριβώς (ποια στοιχεία) γνωρίζουν αυτές οι εταιρείες για εμένα;

Όχι, πραγματικά.
Έχετε το δικαίωμα να αναθεωρήσετε και να διορθώσετε την πιστωτική έκθεσή σας. Αλλά με τα δεδομένα εμπορίας, συχνά δεν υπάρχει κανένας τρόπος να γνωρίζετε ακριβώς ποια είναι τα στοιχεία εκείνα, που συνδέονται με το όνομά σας - ή ακόμα και αν αυτά τα στοιχεία είναι ακριβή.
Οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν, στην καλύτερη περίπτωση, μια μερική εικόνα.
Ενώ η Acxiom επιτρέπει στους καταναλωτές να αναθεωρήσουν κάποιες από τις πληροφορίες που η εταιρεία πωλεί σχετικά με αυτούς, η δημοσιογράφος των New York Times, Natasha Singer ανακάλυψε το καλοκαίρι που μας πέρασε ότι, μόνο σε ένα μικρό κομμάτι από τις καταγεγραμμένες πληροφορίες τους, μπορούν να δουν και να αναθεωρήσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένου του εάν έχετε φυλακιστεί ή έχετε καταθέσει κάποια αίτηση πτώχευσης.
Όταν η Singer ζήτησε και τελικά έλαβε το δικό της αρχείο καταγραφής, το μόνο που περιελάμβανε ήταν μια καταχώρηση με τις διευθύνσεις από τις κατοικίες της.
Ορισμένες εταιρείες δεν προσφέρουν μεγαλύτερη πρόσβαση. Ένας εκπρόσωπος της Epsilon είπε ότι, επιτρέπει στους καταναλωτές να επανεξετάσουν “υψηλού επιπέδου πληροφορίες” για τα δεδομένα τους - όπως το αν αναφέρεται ή όχι η πραγματοποίηση μιας αγοράς στην κατηγορία “επιπλώσεις”. (Οι αιτήσεις για να επανεξετάσει κανείς αυτές τις πληροφορίες κοστίζουν $5 και μπορούν να γίνουν μόνο μέσω ταχυδρομείου).
Η Rapleaf, μια εταιρεία που διαφημίζει ότι διαθέτει “δεδομένα σε πραγματικό χρόνο” για το 80 τοις εκατό των e-mail διευθύνσεων στις ΗΠΑ, λέει ότι δίνει στους πελάτες της “πλήρη έλεγχο πάνω στα δεδομένα που έχουμε για σένα”, και τους επιτρέπει να δουν και να τροποποιήσουν τις κατηγορίες (όπως το “κατ' εκτίμηση εισόδημα νοικοκυριών” και το “πιθανός συντελεστής της πολιτικής Ρεπουμπλικάνων”) που η Rapleaf έχει συνδέσει με τις διευθύνσεις του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου.

Πώς μπορώ να ξέρω αν κάποιος έχει αγοράσει τα στοιχεία μου;

Τις περισσότερες φορές, δεν μπορείτε να το ξέρετε.
Όταν είστε στο ταμείο σε ένα κατάστημα και η ταμίας σας ζητά τον ταχυδρομικό κώδικα σας, το κατάστημα δεν καταχωρεί μόνο αυτό το ένα κομμάτι πληροφορίας για εσάς. Η Acxiom και οι άλλες εταιρείες προσφέρουν υπηρεσίες δεδομένων που τις χρησιμοποιούν τα καταστήματα και τους επιτρέπουν να συνδέσουν τον ταχυδρομικό σας κώδικα και το όνομα της πιστωτικής σας κάρτας για να εντοπίσουν την διεύθυνση του σπιτιού σας  - χωρίς καν να σας ρωτήσουν για αυτό, άμεσα.

Υπάρχει κάποιος τρόπος για να σταματήσουν οι επιχειρήσεις τη συλλογή και την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με εμένα;

Ναι, αλλά αυτό θα απαιτούσε πολύ δουλειά.
Πολλοί μεσίτες δεδομένων προσφέρουν στους καταναλωτές την δυνατότητα να "opt out" (το “opt out” είναι μια διαδικασία κατά την οποία όλα τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί για εσάς έχουν “διάρκεια ζωής” μόνο όσο χρειάζεται, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία που απαιτούσε τα στοιχεία, τα στοιχεία αυτά διαγράφονται χωρίς να μένει κάποιο ίχνος από αυτά) και να μην σας συμπεριλάβουν στις βάσεις δεδομένων τους ή τουλάχιστον να μην ενεργοποιείται η λήψη διαφήμισης από την εν λόγω εταιρεία. Η Rapleaf, για παράδειγμα, παρέχει την δυνατότητα για ένα “μόνιμο opt-out” που “διαγράφει τις πληροφορίες που σχετίζονται με τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, από τη βάση δεδομένων της Rapleaf”.
Αλλά στην πραγματικότητα για έχετε ένα αποτελεσματικό opt-out, θα πρέπει να ξέρετε για όλα τα διαφορετικά στοιχεία που καταγράφουν οι μεσίτες και το πού θα βρείτε τα opt-outs τους για να τα ενεργοποιήσετε. Οι περισσότεροι καταναλωτές, φυσικά, δεν έχουν αυτή την πληροφορία.
Στην έκθεση σχετικά με το απόρρητο, το περασμένο έτος, η FTC πρότεινε ότι, οι μεσίτες δεδομένων θα πρέπει να δημιουργήσουν μια κεντρική ιστοσελίδα για να καταστεί ευκολότερο για τους καταναλωτές να ενημερωθούν για την ύπαρξη αυτών των εταιρειών και για τα δικαιώματα των καταναλωτών, όσον αφορά την συλλογή των δεδομένων που αυτές συλλέγουν.

Για πόσους ανθρώπους έχουν αυτές οι εταιρείες, σχετικές πληροφορίες;

Βασικά, ο καθένας στις ΗΠΑ και πολύ πέρα από αυτές. Η Acxiom, πρόσφατα σε ένα προφίλ της που δημοσιεύτηκε από την New York Times, λέχθηκε ότι έχει πληροφορίες για 500 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και του “σχεδόν για κάθε καταναλωτή στις ΗΠΑ”.
Μετά τις επιθέσεις της 9/11, το CNN ανέφερε ότι, η Acxiom ήταν σε θέση να εντοπίσει 11 από τους 19 αεροπειρατές στη βάση δεδομένων της.

Πώς, όλα αυτά τα στοιχεία, χρησιμοποιούνται πραγματικά;

Κυρίως για να σας πουλήσουν πράγματα. Οι εταιρείες θέλουν να αγοράζουν καταλόγους με στοιχεία ανθρώπων που μπορεί να ενδιαφέρονται για αυτό που πουλάνε - και επίσης θέλουν να μάθουν περισσότερα σχετικά με τις τρέχουσες προτιμήσεις των πελατών τους.
Πωλούνται επίσης πληροφορίες και για άλλους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της επαλήθευσης ταυτότητας, της πρόληψης της απάτης και για τους ελέγχους ιστορικού.

Αν περάσουν νέοι νόμοι για το απόρρητο, θα περιλαμβάνουν το δικαίωμα μου να μπορώ να δω τα δεδομένα που αυτές οι εταιρείες έχουν συλλέξει για εμένα;

Απίθανο.
Σε μια έκθεση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής πέρυσι, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου συνέστησε το Κογκρέσο να περάσει μια νομοθεσία  “που θα παρέχει στους καταναλωτές πρόσβαση στις πληροφορίες σχετικά με αυτούς που κατέχονται από έναν μεσίτη δεδομένων”. Ο Πρόεδρος Barack Obama έχει προτείνει επίσης ένα νομοσχέδιο, το “Consumer Privacy Bill of Rights” (Δικαιώματα και Προστασία Προσωπικών Δεδομένων Καταναλωτών) που θα δώσει στους καταναλωτές το δικαίωμα να έχουν πρόσβαση και να μπορούν να διορθώνουν ορισμένες πληροφορίες τους.
Αλλά αυτό μάλλον δεν θα περιλαμβάνει την πρόσβαση σε δεδομένα εμπορίας/κατάλωσης, τα οποία η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου θεωρεί λιγότερο ευαίσθητα από τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τις πιστωτικές εκθέσεις ή την επαλήθευση ταυτότητας.
Όσον αφορά τα δεδομένα εμπορίας/κατανάλωσης, πιστεύουμε ότι τουλάχιστον οι καταναλωτές πρέπει να έχουν πρόσβαση στις γενικές κατηγορίες των δεδομένων που έχουν οι εταιρείες για αυτούς, δήλωσε ο Maneesha Mithal του τμήματος της FTC για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την προστασία της ταυτότητας.
Οι εταιρίες δεδομένων αντιστέκονται στην ιδέα του ανοίγματος του μάρκετινγκ προφίλ για να δίνεται η δυνατότητα για επιθεώρηση των στοιχείων στους μεμονωμένους καταναλωτές.
Ακόμη και αν υπήρχαν λάθη στην προφίλ με τα εμπορικά/καταναλωτικά σας δεδομένα, “το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί είναι ότι μπορεί να πάρετε μια διαφημιστική προσφορά που δεν θα είναι σχετική με εσάς”, δήλωσε ο Thomas Rachel, ο αντιπρόεδρος του τμήματος της FTC για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την προστασία της ταυτότητας.
Οι κίνδυνοι σχετικά με την ασφάλεια για να τεθεί σε λειτουργία το άνοιγμα αυτών των αρχείων είναι μεγαλύτεροι από οποιαδήποτε ενδεχόμενη βλάβη που θα μπορούσε να συμβεί στον καταναλωτή”, δήλωσε ο Thomas.
πηγή http://waves.pirateparty.gr/content/data-brokers-%CE%BE%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου