Η κρουαζιέρα μπορεί να απογειώσουν τον ελληνικό τουρισμό και να φέρουν πρόσθετα έσοδα αρκετών εκατομμυρίων ευρώ στην ελληνική οικονομία.
Μάλιστα είναι ενδεικτικό ότι το α' τρίμηνο του έτους οι επιβάτες κρουαζιέρας που έφτασαν στον Πειραιά ήταν κατά 25% περισσότεροι σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2012. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, στους επιβάτες homeporting σημειώθηκε αύξηση κατά 22% και στους transit 25%.
Στην κορυφή
Οι δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να αναδειχθεί πρώτη δύναμη στον χώρο της κρουαζιέρας είναι μεγάλες. Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκος, project director των Εκθέσεων Ποσειδώνια, «με έξι εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, η Μεσόγειος αποτελεί τη δεύτερη δημοφιλέστερη περιοχή κρουαζιέρας παγκοσμίως, καθιστώντας τον θαλάσσιο τουρισμό ένα σημαντικό όχημα οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή».
Ας σημειωθεί ότι σήμερα το ανατολικό τμήμα της περιοχής, που περιλαμβάνει την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κροατία, την Αλβανία, το Μαυροβούνιο και όλες τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας, προσελκύει το ένα τρίτο του συνολικού όγκου κρουαζιέρων που πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο. Αυτό σημαίνει τουλάχιστον 2 εκατ. επισκέπτες ετησίως - ή 9,2 εκατ. επισκέψεις σε λιμάνια. Σε οικονομικούς όρους, κάθε επίσκεψη σε λιμάνι αποφέρει κατά μέσο όρο 99 ευρώ ανά επιβάτη, εκ των οποίων το 80% μεταβιβάζεται στην ευρύτερη τοπική οικονομία και το 20% στο λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι μόνο οι κρουαζιέρες ωφελούν άμεσα τις τοπικές οικονομίες των προορισμών στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα, με έσοδα που ξεπερνούν το 1 δισ. ετησίως.
Εφη Καραγεώργου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου