Οι δύο εταίροι έχουν υποβάλει το σχετικό αίτημά τους στις αρμόδιες αρχές της Ισλανδίας και αναμένουν έγκριση. Οι ενεργειακές ανάγκες της Κίνας θα βαίνουν διογκούμενες, ενώ αντίστοιχα θα διευρύνεται και η εξάρτησή της από το εισαγόμενο πετρέλαιο εν γένει και της Μέσης Ανατολής, ειδικότερα. Εν τω μεταξύ, όπως επισημαίνουν ερευνητές, εξαιτίας του ότι στην Αρκτική μειώνονται οι πάγοι τους θερινούς μήνες, θα διευκολύνονται οι ακτοπλοϊκές μεταφορές και θα μειωθεί η απόσταση έως την Κίνα.
Μέχρι στιγμής, η μεταφορά πετρελαίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας διεξάγεται κυρίως μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Οπότε με την παράκαμψη μέσω του Βορειοδυτικού Περάσματος στην Αρκτική, επιτυγχάνεται μείωση της απόστασης έως 40% τα προσεχή έτη, όταν θα μεταφέρεται πετρέλαιο και φυσικό αέριο από την περιοχή στην Κίνα. Εάν το αίτημα των CNOOC και Eykon Energy γίνει δεκτό, θα σηματοδοτήσει την πρώτη εμφάνιση των Κινέζων στις πετρελαϊκές έρευνες στην Αρκτική, καθώς και την είσοδο του πρώτου μεγάλου πετρελαϊκού ομίλου (CNOOC) στον νεοπαγή ενεργειακό κλάδο της Ισλανδίας. Ωστόσο, για το ζήτημα εγείρονται σοβαρά ερωτήματα.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως η Αρκτική είναι άθικτη περιβαλλοντικά περιοχή, ενώ οι ενεργειακοί όμιλοι και οι επενδυτές εξετάζουν το πόσο μεγάλο θα ήταν το κόστος από ένα ατύχημα σε εκείνην την περιοχή. Οπως ανέφερε η CNOOC, προσεκλήθη να συμμετάσχει σε δραστηριότητες για τον εντοπισμό κοιτασμάτων ανοιχτά της Ισλανδίας από την κυβέρνηση και την Eykon Energy. Τον Απρίλιο, τέλος, οι δύο χώρες συνήψαν διμερή συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, η οποία είναι και η πρώτη μεταξύ της Κίνας και μιας ευρωπαϊκής χώρας.
ΠΗΓΗ; Reuters, Bloomberg
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου