Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΑΓΚΥΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΜΟ ΣΕ ΑΘΗΝΑ - ΛΕΥΚΩΣΙΑ Τουρκικό ερευνητικό σκάφος στην Ανατολική Μεσόγειο

Αιφνιδιασμό σε Αθήνα και Λευκωσία επιχειρεί η τουρκική κυβέρνηση, στέλνοντας το νέο υπερσύγχρονο ερευνητικό σκάφος «Barbaros Hayrettin Pasa» στην Ανατολική Μεσόγειο, χωρίς να είναι γνωστό ακόμη πότε θα ξεκινήσει έρευνες στην περιοχή.

Η παραχώρηση «αδειών» από την τουρκική κυβέρνηση (27 Απριλίου 2012) στην τουρκική εταιρεία ΤΡΑΟ για έρευνες σε περιοχές που υπερκαλύπτουν την υφαλοκρηπίδα του Καστελόριζου είχε προκαλέσει διπλωματική ένταση μεταξύ Αθήνας και Αγκυρας με την ανταλλαγή ρηματικών διακοινώσεων και κατάθεση διαβημάτων στον ΟΗΕ την περασμένη άνοιξη.

Η τουρκική κυβέρνηση όμως έχει παραχωρήσει άδειες ερευνών στην ΤΡΑΟ και σε περιοχές που υπερκαλύπτουν οικόπεδα της κυπριακής ΑΟΖ, ενώ το κατοχικό καθεστώς παράνομα έχει παραχωρήσει δήθεν δικαιώματα ερευνών σε περιοχές της κυπριακής ΑΟΖ, όχι μόνο στη θαλάσσια περιοχή του ψευδοκράτους αλλά ακόμη και νοτίως της Κύπρου.
«Πίρι Ρέις»
Η Τουρκία όμως δεν διέθετε δικό της ερευνητικό σκάφος (το «Πίρι Ρέις» είναι πλέον απαρχαιωμένο) και οι ξένες εταιρείες απέφευγαν την πραγματοποίηση ερευνών σε «αμφισβητούμενες» περιοχές.
Το εμπόδιο αυτό εξέλιπε στις αρχές του 2013, όταν η Τουρκία αγόρασε το υπερσύγχρονο σεισμογραφικό σκάφος «Barbaros Hayrettin Pasa», το οποίο τους τελευταίους μήνες πραγματοποιούσε έρευνες στη Μαύρη Θάλασσα.
Σύμφωνα με την τουρκική NAVTEX 456/13 οι έρευνες στη Μαύρη Θάλασσα επρόκειτο να ολοκληρωθούν στις 18 Σεπτεμβρίου, όμως από την Κυριακή το σκάφος επέστρεψε στην Κωνσταντινούπολη και χθες έπλεε προς νότο με κατεύθυνση το λιμάνι της Μερσίνας. Αθήνα και Λευκωσία παρακολουθούν την πορεία του ερευνητικού σκάφους και αναμένουν το επόμενο βήμα της Αγκυρας για να διαπιστωθεί εάν θα επιδιώξει την πρόκληση έντασης.
Χθες στο Αιγαίο για άλλη μια φορά σχηματισμός από δύο τουρκικά μαχητικά και ένα αεροσκάφος τύπου CN-235 εισήλθε στο FIR Αθηνών και πραγματοποίησαν δύο παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και μία παραβίαση του Εθνικού Εναέριου Χώρου.
ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου