Όσοι εργάστηκαν για την ανάπτυξη του συστήματος είναι βέβαιο ότι ούτε στα πιο τρελά του όνειρα δεν μπορούσαν να φανταστούν αυτή την εξέλιξη. Τον εκπληκτικό αριθμό των δύο εκατομμυρίων ωρών πτήσης κατέγραψαν μέχρι τις 22 Οκτωβρίου 2013 τα μη επανδρωμένα αεροχήματα MQ-1 Predator και MQ-9 Reaper της Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Η επίδοση αυτή δεν αποτελεί μόνο σημαντικό ορόσημο για τον αριθμό των ωρών πτήσεων αλλά και ως ένδειξη για την εξέλιξη του προγράμματος αν συνυπολογίσει κανείς ότι από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, που άρχισε το συγκεκριμένο πρόγραμμα, απαιτήθηκαν 16 χρόνια για να καταγραφεί το ένα εκατομμύριο ώρες πτήσης, και μόλις 2,5 χρόνια για να διπλασιαστούν!
Η πτήση που καταγράφηκε η συμπλήρωση των 2 εκατ. ωρών πτήσης πραγματοποιήθηκε από πλήρωμα που ήλεγχε το αερόχημα από την αεροπορική βάση Creech. Μάλιστα το πλήρωμα, επικεφαλής του οποίου ήταν ο σμηναγός Ben (το επίθετο του δεν δημοσιεύθηκε για λόγους ασφαλείας) της 18ης Μοίρας Αναγνώρισης, για τη συγκεκριμένη πτήση ήταν ειδικά επιλεγμένο στη βάση των πιστοποιήσεων που κατείχε, της γνώσης και της εμπειρίας.
Με αυτόν τον τρόπο ο υποπτέραρχος ήθελε να επισημάνει ότι οι πτήσεις των Predator και Reaper δεν αποτελούν έργο μόνο των πληρωμάτων που τα τηλεχειρίζονται αλλά πολλών αφανών συμμετεχόντων που τα συντηρούν, τα επισκευάζουν, τα υποστηρίζουν και το κυριότερο αναλύουν σε συνεχή βάση τις πληροφορίες που συλλέγονται.
Αξίζει όμως να παρατεθεί και η δήλωση για την επέτειο του – απόστρατου σήμερα – υποπτεράρχου Kenneth Israel που το 1996 ανέπτυξε επιχειρησιακά το πρώτο Predator στο Tazar της Ουγγαρίας, μετά από εντολή του τότε υπουργού Άμυνας William Perry: «Αν τα Predator μπορούν να σώσουν έστω και τη ζωή ενός στρατιώτη, τότε αξίζει να αναπτυχθούν επιχειρησιακά τώρα», του είχε πει ο Perry.
«Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί την χωρίς προηγούμενο επιτυχία που αυτά τα συστήματα είχαν τις δύο τελευταίες δεκαετίες», συμπλήρωσε ο υποπτέραρχος Israel.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου