Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα της πώλησης των δύο εκ των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus, που συμφώνησε να πουλήσει το ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία Apollo Aviation τον Δεκέμβριο του 2011. Η αξιοποίηση των τεσσάρων αεροπλάνων έλαβε μάλιστα πανηγυρικό χαρακτήρα τον Ιούλιο του 2012, όταν ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας υπέγραψε ο ίδιος την απόφαση έναντι τιμήματος 40,4 εκατ. δολαρίων.
Ωστόσο, επτά μήνες μετά και 14 μήνες μετά την επίτευξη της συμφωνίας με την αμερικανική Apollo (Δεκέμβριος 2011), έχουν εισπραχθεί μόνο 19,5 εκατ. δολ. Τα χρήματα αυτά αντιστοιχούν στα δύο από τα τέσσερα αεροσκάφη. Τα άλλα δύο δεν έχουν ακόμα πουληθεί, όπως φανερώνει η «μεταφορά» τους στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), έπειτα από απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής την προηγούμενη εβδομάδα.
Στην απόφαση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, η παράταση του έργου του χρηματοοικονομικού συμβούλου του Δημοσίου για την πώληση των αεροσκαφών, της Lazard.
Μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της αγοράστριας εταιρείας, της Apollo Aviation, στην οποία συμμετέχουν εταιρείες συμφερόντων του επιχειρηματία Γιάννη Ρήγα (συνεταίρος με την Τράπεζα Πειραιώς στην εταιρεία Sciens), είχε εκδηλωθεί σοβαρή διαφωνία γύρω από το ποιος είχε την ευθύνη να φέρει τα αεροσκάφη σε κατάσταση παράδοσης (delivery condition), ώστε να πετάξουν στη βάση της εταιρείας, στη Φλόριντα των ΗΠΑ.
Μάλιστα, η Apollo υποστήριξε ότι στα δύο από τα τέσσερα αεροσκάφη παρατηρούνται προβλήματα στα ηλεκτρονικά, απόρροια πλημμελούς συντήρησης. Η αγοράστρια εταιρεία είχε ζητήσει να πραγματοποιηθούν επιπλέον εργασίες συντήρησης στα αεροσκάφη, κατόπιν επανελέγχου των βιβλίων συντήρησης των αεροσκαφών.
Τελικά, σε δύο από τα τέσσερα αεροσκάφη, με κωδικούς 235 και 239, οριστικοποιήθηκε το τίμημα και ήδη ξεκίνησε η διαδικασία αποσυναρμολόγησης στο υπόστεγο της τεχνικής βάσης της Ολυμπιακής. Τα αεροσκάφη αποσυναρμολογούνται στην Ελλάδα, αφού δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ η πτήση «κενή επιβατών» για να διεξαχθεί ο τεμαχισμός τους στη Φλόριντα ή σε άλλη επισκευαστική βάση.
Το ερώτημα παραμένει για τα άλλα δύο αεροσκάφη, με κωδικούς 280 και 292, που μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με πηγές από το Ταμείο, η μεταβίβασή τους σχετίζεται με την εκτέλεση της σύμβασης πώλησης, η οποία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με τεχνικούς της αεροπορικής αγοράς, πολλαπλά είναι τα ερωτηματικά που συνεχίζουν να παραμένουν, όπως «γιατί και εάν το Δημόσιο άφησε να εγκαταλειφθούν τα αεροσκάφη», αλλά και το «εάν υπήρξε συμβόλαιο μεταξύ του Δημοσίου και ιδιωτικής εταιρείας για τη συντήρησή τους».
Πάντως, όπως αναφέρουν, μόνο οι οκτώ κινητήρες των δύο αεροσκαφών μαζί με τα ηλεκτρολογικά μπορούν να πιάσουν έως και 30 εκατ.
Των ΧΡΗΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
ΠΗΓΗ: http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=342776
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου