Η Κομισιόν διευκρινίζει ότι η έρευνα δεν προκαταβάλλει το αποτέλεσμα, το οποίο θα γνωστοποιηθεί σε διάστημα 90 εργάσιμων ημερών και το αργότερο μέχρι τις 23 Μαρτίου 2015.
Οριστικό τέλος στις προσδοκίες του ΤΑΙΠΕΔ και των ΕΛΠΕ για είσπραξη του τιμήματος των 400 εκατ. ευρώ από τη μεταβίβαση του ΔΕΣΦΑ στην αζερική Socar μέσα στο 2014 βάζει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. Η αναμενόμενη για χθες έγκριση της μεταβίβασης από την DGCom δεν δόθηκε, καθώς, όπως ανακοίνωσε χθες, διατηρεί επιφυλάξεις για το κατά πόσο η ολοκλήρωση της εξαγοράς μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά φυσικού αερίου. Αυτό, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της Επιτροπής, έδειξε η προκαταρκτική έρευνα που διενήργησε και κατόπιν αυτής αποφάσισε να προχωρήσει σε βάθος έρευνα για να διασφαλίσει ότι η πώληση του ΔΕΣΦΑ που εντάσσεται στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της Ελλάδας δεν θα μειώσει τον ανταγωνισμό και δεν θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές αερίου. Η Κομισιόν διευκρινίζει, πάντως, ότι η έρευνα δεν προκαταβάλλει το αποτέλεσμα το οποίο θα γνωστοποιηθεί σε διάστημα 90 εργάσιμων ημερών και το αργότερο μέχρι τις 23 Μαρτίου 2015.
Στην αρχική της έρευνα η DGCom διαπίστωσε ότι η μεταβίβαση του ΔΕΣΦΑ στη Socar μπορεί να δώσει τη δυνατότητα περιορισμού της πρόσβασης ανταγωνιστών στο ελληνικό σύστημα, καθώς επίσης και την πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου που περιλαμβάνει και τον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας. Οι δραστηριότητες της Socar, αναφέρει η ανακοίνωση της Επιτροπής, περιλαμβάνουν την παραγωγή φυσικού αερίου και τη χονδρική πώληση φυσικού αερίου στην Ελλάδα μέσω του Νοτίου Αξονα (αγωγός Tap) και ο ΔΕΣΦΑ κατέχει και λειτουργεί το σύστημα φυσικού αερίου στην Ελλάδα και τον τερματικό σταθμό LNG στη Ρεβυθούσα. Η Επιτροπή εκφράζει ανησυχίες ότι η συναλλαγή μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό προμήθειας φυσικού αερίου στη χονδρική αγορά στην Ελλάδα, διότι θα μπορούσε να επιτρέψει στην συγχωνευθείσα επιχείρηση να εμποδίσει τους ανταγωνιστές της Socar στην πρόσβαση στο ελληνικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου, περιορίζοντας τις επενδύσεις σε μελλοντικές επεκτάσεις της παραγωγικής ικανότητας εισαγωγής, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Επιπλέον, θα μπορούσε να περιορίσει της εισροές αερίου στην Ελλάδα με μια ευνοϊκή για τη Socar διαχείριση του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου έναντι των ανταγωνιστών της.
Η προκαταρκτική έρευνα έδειξε επίσης ότι η Socar μπορεί να έχει και κίνητρο αποκλεισμού των ανταγωνιστών της από την πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου για να ενισχύσει την κερδοφορία της. Επιπλέον, ότι ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο, όπως διαπιστώνει η προκαταρκτική έρευνα της Επιτροπής, θα ήταν απίθανο να αποτρέψει τη Socar από μια τέτοια πρακτική. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό των σημερινών και δυνητικών προμηθευτών φυσικού αερίου στην Ελλάδα και να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές του. Η Επιτροπή θα διενεργήσει τώρα σε βάθος την προτεινόμενη συναλλαγή προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο επιβεβαιώνονται αυτές οι ανησυχίες.
Αναμενόμενη για τέτοιου μεγέθους εξαγορές χαρακτηρίζουν την απόφαση της Ε.Ε. κύκλοι του ΥΠΕΚΑ και επισημαίνουν ότι η ελληνική πλευρά θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να κινηθεί γρηγορότερα η όλη διαδικασία.
ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ
ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr/790852/article/oikonomia/epixeirhseis/emplokh-apo-komision-sth-metavivash-ths-desfa-pros-thn-azerikh-socar
ΠΗΓΗ: http://www.kathimerini.gr/790852/article/oikonomia/epixeirhseis/emplokh-apo-komision-sth-metavivash-ths-desfa-pros-thn-azerikh-socar
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου