Ανάμεικτα συναισθήματα έχει δημιουργήσει η απόφαση της ΕΤΕπ να δώσει 650εκ.ευρώ και να χρηματοδοτήσει το κενό που έχει δημιουργηθεί για να καλυφθεί το χρηματικό ποσό που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί ο δρόμος ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι)
Το μεγάλο καλό νέο είναι πως η κεντρική οδική αρτηρία, αυτή που καθημερινά χρησιμοποιούν οι περισσότεροι οδηγοί έχει εξασφαλίσει την ολοκλήρωση των κατασκευών της. Αυτό σημαίνει πως τα οδικά έργα εκεί όπως δείχνουν τα πράγματα (και εφόσον υπογραφεί σύντομα η αναθεωρημένη σύμβαση) τα έργα στο τμήμα Τέμπη-Πλαταμώνας που περιλαμβάνουν τις 3 σήραγγες και άλλα 14 χλμ ανοιχτού δρόμου και τα έργα στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2015.
Αυτό από μόνο του ως είδηση είναι πράγματι εξαιρετική. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως εδώ και 3 χρόνια έχουν ουσιαστικά σταματήσει τα έργα αυτά και κινδυνεύουν όσο μένουν σε αυτή την ημιτελή κατάσταση. Με την εξεύρεση αυτών χρημάτων κλείνει ένας μεγάλος πονοκέφαλος του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών και μπαίνει σε μία οριστική τροχιά ολοκλήρωσης ένα μεγάλο τμήμα οδικών έργων.
Από την άλλη υπάρχει πλέον το ερώτημα τι γίνεται με τα υπόλοιπα τμήματα των αυτοκινητόδρομων που βρίσκονται υπό κατασκευή και έχουν σταματήσει. Τα 3 τμήματα που προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί κάποια εξέλιξη είναι το Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Λαμία-Εγνατία (Κεντρική Οδός Ε65) και το Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα (δυτικό τμήμα Ολυμπίας Οδού).
Αν υπολογιστεί το μήκος αυτών των τριών τμημάτων μιλάμε για 550 χιλιόμετρα δρόμου τα οποία ανήκουν στο εθνικό δίκτυο, απλά δεν είναι τόσο «εμπορικά». Από αυτά τα τρία τμήματα θεωρητικά η Ιόνια Οδός θα προχωρήσει ως έχει μιας και η σύμβαση που υπογράφηκε το 2007 έδινε «προίκα» στον δρόμο το χρυσοφόρο κομμάτι του ΠΑΘΕ από την Μεταμόρφωση στην Αθήνα μέχρι τα Σκάρφεια στη Φθιώτιδα.
Αναφορικά με τον Ε65 που ξεκινά από την Λαμία και καταλήγει στην Εγνατία εκεί παρουσιάζεται μεγάλο πρόβλημα καθώς ο δρόμος δεν φαίνεται ικανός να συντηρήσει τα λειτουργικά του έξοδα, ωστόσο δεν είναι σίγουρο ότι έχουν υπολογιστεί όλα τα μοντέλα κυκλοφορίας με την έναρξη της πλήρους λειτουργίας του. Το ερώτημα παραμένει και σήμερα αν θα κατασκευαστεί ολόκληρος.
Τα πολύ δύσκολα έρχονται στην δυτική πλευρά της Πελοποννήσου καθώς θα είναι μεγάλη έκπληξη αν το τμήμα Πάτρα-Πύργος δεν λειτουργήσει. Στο τμήμα κάτω από τον Πύργο εξακολουθεί να υπάρχει το σοβαρό περιβαλλοντικό θέμα του Κάίαφα. Το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα δεν έχει προβλήματα αλλά η κυκλοφοριακή του κίνηση δεν αναμένεται να είναι καλή οπότε τίθεται και εκεί ένα μεγάλο ερώτημα.
Η εβδομάδα πάντως που ξεκινά τώρα είναι και αυτή που θα καθορίσει την τύχη των τμημάτων που σήμερα φαίνονται να παραμένουν ..προβληματικά, ενώ αντίθετα αναμένεται η πανηγυρική επανέναρξη των τμημάτων που έχουν την τύχη να βρίσκονται πάνω στη κύρια οδική αρτηρία της χώρας που ξεκινά από την Πάτρα και μέσω Αθήνας φτάνει μέχρι την Θεσσαλονίκη.
Πηγή: http://www.ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου