Ένα βήμα πλησιέστερα προς την αξιοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ κάνει η κυβέρνηση δια του υπουργού Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου που κατατίθεται την άλλη εβδομάδα. Σε συνάντηση που είχαν αργά το απόγευμα της Πέμπτης ο Κωστής Μουσουρούλης και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ συμφωνήθηκαν τα τελευταία βήματα.
Ουσιαστικά με διατάξεις του πολυνομοσχεδίου εξουσιοδοτείται το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να καταστούν υλοποιήσιμες συγχωνεύσεις λιμανιών, πωλήσεις μετοχών και παραχωρήσεις με οιαδήποτε χρονική σειρά ήθελε αποφασιστεί.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Φεβρουαρίου το Ταμείο θα παρουσιάσει μετά και τις εισηγήσεις των συμβούλων του, Morgan Stanley και Πειραιώς, το σχέδιο για την αξιοποίηση των λιμανιών. Η τελική απόφαση ανήκει στην κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί περιγράφεται σύμφωνα με πληροφορίες το νομικό πλαίσιο, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας των τεσσάρων ενιαίων συστημάτων διοίκησης και διαχείρισης των συνολικά δώδεκα εμπορικών λιμένων της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, μετά την εκπόνηση σχετικής μελέτης βιωσιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ και τη λήψη σχετικής απόφασης από τις γενικές συνελεύσεις των εταιριών το μετοχικό κεφάλαιο των οποίων ελέγχει.
Με την εφαρμογή της διάταξης, οι τρεις ανώνυμες εταιρείες των λιμένων του Λαυρίου, της Ελευσίνας και της Ραφήνας μετατρέπονται σε 100% θυγατρικές εταιρίες της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.
Αντίστοιχα, οι τρεις ανώνυμες εταιρείες του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης μετατρέπονται σε θυγατρικές του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα οι δύο ανώνυμες εταιρίες της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας μετατρέπονται σε θυγατρικές του Οργανισμού Λιμένα Πατρών ΑΕ, ενώ το λιμάνι του Ηρακλείου παραμένει, επί του παρόντος, ως έχει.
Το πολυνομοσχέδιο εισάγει την υποχρέωση για την, από μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας των λιμένων πριν από οποιαδήποτε ενέργεια η οποία δύναται να μεταβάλλει ουσιωδώς την περιουσιακή κατάσταση ή να επηρεάσει τη λειτουργία των λιμένων του δικτύου.
«Η συγκεκριμένη διάταξη στοχεύει στη διασφάλιση της αδιάλειπτης συνέχισης της παροχής των διοικητικών υπηρεσιών προς τους Έλληνες πολίτες και εν γένει σε κάθε χρήστη των ελληνικών λιμένων, πρωτίστως δε των υπηρεσιών εκείνων που κρίνονται ζωτικής σημασίας τόσο για την οικονομική, εμπορική και κοινωνική ζωή της χώρας όσο και για τη διασύνδεση της νησιωτικής χώρας με την ηπειρωτική» επισημαίνουν κύκλοι της Ακτής Βασιλειάδη.
Ουσιαστικά με διατάξεις του πολυνομοσχεδίου εξουσιοδοτείται το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να καταστούν υλοποιήσιμες συγχωνεύσεις λιμανιών, πωλήσεις μετοχών και παραχωρήσεις με οιαδήποτε χρονική σειρά ήθελε αποφασιστεί.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Φεβρουαρίου το Ταμείο θα παρουσιάσει μετά και τις εισηγήσεις των συμβούλων του, Morgan Stanley και Πειραιώς, το σχέδιο για την αξιοποίηση των λιμανιών. Η τελική απόφαση ανήκει στην κυβέρνηση.
Συγκεκριμένα στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί περιγράφεται σύμφωνα με πληροφορίες το νομικό πλαίσιο, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας των τεσσάρων ενιαίων συστημάτων διοίκησης και διαχείρισης των συνολικά δώδεκα εμπορικών λιμένων της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, μετά την εκπόνηση σχετικής μελέτης βιωσιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ και τη λήψη σχετικής απόφασης από τις γενικές συνελεύσεις των εταιριών το μετοχικό κεφάλαιο των οποίων ελέγχει.
Με την εφαρμογή της διάταξης, οι τρεις ανώνυμες εταιρείες των λιμένων του Λαυρίου, της Ελευσίνας και της Ραφήνας μετατρέπονται σε 100% θυγατρικές εταιρίες της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.
Αντίστοιχα, οι τρεις ανώνυμες εταιρείες του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης μετατρέπονται σε θυγατρικές του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα οι δύο ανώνυμες εταιρίες της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας μετατρέπονται σε θυγατρικές του Οργανισμού Λιμένα Πατρών ΑΕ, ενώ το λιμάνι του Ηρακλείου παραμένει, επί του παρόντος, ως έχει.
Το πολυνομοσχέδιο εισάγει την υποχρέωση για την, από μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας των λιμένων πριν από οποιαδήποτε ενέργεια η οποία δύναται να μεταβάλλει ουσιωδώς την περιουσιακή κατάσταση ή να επηρεάσει τη λειτουργία των λιμένων του δικτύου.
«Η συγκεκριμένη διάταξη στοχεύει στη διασφάλιση της αδιάλειπτης συνέχισης της παροχής των διοικητικών υπηρεσιών προς τους Έλληνες πολίτες και εν γένει σε κάθε χρήστη των ελληνικών λιμένων, πρωτίστως δε των υπηρεσιών εκείνων που κρίνονται ζωτικής σημασίας τόσο για την οικονομική, εμπορική και κοινωνική ζωή της χώρας όσο και για τη διασύνδεση της νησιωτικής χώρας με την ηπειρωτική» επισημαίνουν κύκλοι της Ακτής Βασιλειάδη.
Του Ηλία Μπέλλου
Πηγή:www.capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου